Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde mitt første ferskforsøk september-09, og mitt 2. i november. Begge neg. Fryseforsøk i mars-10, men ble ikke innsett. Spurte en sykepleier i Porsgrunn (klinikken hvor jeg hører til), om jeg kunne ta en Pergo-kur i ventetiden. Hun ga meg klarsignal til dette. Har derfor vært i kontakt med min gyn, som også har sagt at dette ikke har noen betydning, og ga meg resept.

Idag er jeg på cd 4, og starter på Pergo i kveld. Skal igang med 3. ferskforsøk i august, men mulig jeg må vente til september da jeg nok får mens den siste uken Pors har sommersteng og jeg er usikker på om jeg får lov til å starte med stimulering.

Jeg hadde mitt IVF-forsøk nr 2 i september 2008 som endte negativt. Så da jeg fikk mens startet jeg Pergotime (uten å konferere med lege. Hadde resept liggende) fordi jeg vanligvis har uregelmessig mens og giddet ikke gå og vente leeeenge på å komme i gang med fryseforsøk (skulle starte med fryseforsøk ved neste mens)

Men jammen så flyttet lille sprell inn på eggløsningen ved bruk av Pergotime, så vi slapp å ha fryseforsøk :)

Og nå har vi verdens herligste gutt på 11 mnd :) Laget på egenhånd (ved bittelitt hjelp av Pergotime :) Hehe )

Så spennende da, titinn :-) Hvordan kommer dere til å gjøre det med samleie nå da, rundt el? Kommer dere til å ha sex annehver dag, eller hver dag dagene før el? Jeg tror vi kommer til å gå for mye sex dagene før. Tror gyn min sa en gang at det er for sent å ha sex samme dag som el er, for da vil ikke sædcellen rekke fram. Lurer på om jeg husker riktig. Vet du?

Annonse

:)

Kommer nok til å prøve frem mot eggløsning tror jeg... Har en EL test liggende som jeg skal ta når det nærmer seg for å sjekke om den slår ut!

Vi kan begynne med nytt forsøk i august tidligst (Ullevål). Blir da med spray og hele pakka igjen.

hei!

Ble inspirert av deg så jeg sendte en mail til Riksen og spurte ang Pergo.

Nå sender de resept så jeg begynner neste pp.

Regner ikke med å få nytt IVF før rundt nyttår,så da gjør vi en innsats hjemme så lenge.

Lykke til med prøvingen!

Annonse

Jada. Jeg har eggløsning hver mnd,i følge bp, men har gått på det mange ganger. Er gjerne de som er uforklarlig barnløs som får det da,der det egentlig ikke skal være noe grunn til ikke å klare det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...