carinaol Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Fikk en fin gutt for 3 uker siden og han ble etter en time med pressrier tatt ut med tang. Etter fødsel var alt vondt, jeg ble klippt + revnet litt, fikk ut en svær hemorroid som ikke ville gå tilbake (dro inn til gyn. etter 5 dager og de skar hull på den). Alt det er nå mye bedre men jeg kan fortsatt ikke sitte pga at jeg har vondt i "sittbenet". Kan det ha blitt pga tangfødsel eller er det flere som har smerte når de sitter? Vet ikke om jeg bare skal låte tiden gå og at det forsvinner eller om jeg må søke lege. Kanskje ta det opp på 6 uke kontrollen. Fint og få høre om det er flere som har vondt, føler meg litt ensom og redd for å klage til andre. Treffer på så mange som synes det bare er kos og føde...
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg syns det var vondt lenge etter fødselen, det å bevege seg og sitte. Det gikk over en ukes tid før 6 ukers kontrollen. Det har vel sikkert med å gjøre at du har skjært hull på en hemoroidde og som gjør at det er vondt enda. Tror bare du skal ta tiden til trøst og vente. Hvis ikke du føler deg bra på 6 ukers kontrollen kan du jo nevne det
mamma og my Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg tror jeg hadde tatt en telefon og forhørt meg om det er noe å gjøre for å få det bedre. Å ikke kunne sitte tre uker etter fødsel er et problem. Tar du smertestillende? Det er lov å ta paracet etter fødsel, jeg hadde god effekt for stingsmerter, det kan hende du også kan ta noe sterkere. Hemorridesalven Scheriproct har litt bedøvende effekt, så det kan hjelpe deg.
carinaol Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2010 Takk for svar begge to. Spisdte mye paracet første to ukerne men har klart meg uten nå. Hemorroiden har synkit inn og er ikke besverlig lenger, ikke heller stingen. Har nå mest vondt i svanskotan og det blir problemer når jeg sitter, vanskelig å endre til god sittstilling.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Jeg klarte ikke sitte skikkelig på ca 3-4 uker etter fødsel. For det første revnet jeg mye og måtte sy, og for det andre hadde jeg kjempevondt i halebeinet lenge etterpå. Måtte sette meg forsiktig ned for ikke å få så vondt i halebeinet. Gikk vel gradvis over etter en måneds tid, men kjipt når det står på ja Har jo hørt om folk som har brekt halebeinet under fødsel
Kitty78 Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 hei. det er ingen skam å ikke syntes det er kos å føde. For meg høres det nesten ut som en løgn (selv om jeg vet noen føler det sånn). Det var j#### og det syntes jeg det skal være lov til å føle. Hvis jeg forstår deg riktig også i senere innlegg så har du vondt i halebenet, jeg har også det, har sjekket for brudd, men det er ikke det. det er ikke så mye å gjøre med vondt akkurat der, men jeg har fått kortisonsprøyte og det hjalp etter sprøyte nr 2, men det er fortsatt ikke over (ikke for å skremme, men det har gått 3 mnd nå....) Anbefaller å gå til legen, ingen grunn til å vente lenger. Legen vil undersøke akkurat hvor du har vond og evt undersøke for brudd (røntgen).
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har også vondt i bekkenet og halebenet, men det har blitt gradvis bedre, spesielt den siste uka. Er idag 4 uker siden fødsel. Men det er vondt å sitte, reise seg og gå + gå på do enda. Fikk i tillegg urinveisinfeksjon som jeg tar antibiotika for. Hadde jeg vært deg hadde jeg drøyd til barselperioden er over (ca 6 uker) for å se om kroppen fikset det, og da gått til kiropraktor/ naprapat hvis det ikke var bra. Eller hvis du har uutholdelig vondt nå så ta en tur dit nå. God bedring!
carinaol Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2010 Takk allesammen for fine svar. Har googlet litt på vondt etter fødsel og haleben/svanskota og fått mange treff. Det er mange som har hatt lignende problem og dessverre virker det som at det ofte tar lang tid før det går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå