Gå til innhold

2åringen min har begynnt å komme ut etter han har lagt seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om han vet at han må ligge i senga si og prøve å sove, har han begynnt å komme ut i stua. Jeg bare tar han i hånda og følger han inn på rommet uten å si så mye, men han bare kommer ut igjen. Sånn gjenntar det seg sikker 30 ganger før han sovner. Slitsomt.

Flere som har det sånn? Noen råd?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han kommer seg oppi sengen selv kan du følge han inn første gangen men ignorere han de neste gangene. Sett deg i en stol og les eller se tv og ingnorer han. Hvis du følger han inn hver gang også uten å si noe får han jo oppmerksomhet. Dette fungerte for oss hvertfall.

Skrevet

dette strever vi også med for tiden! trodde tingen var å følge tilbake hver gang, men nå skal jeg teste ut metoden med å overse. går de bare å legger seg til slutt da eller? ser for meg at han kan begynne å leke med ting, gå opp i stua osv....

Skrevet

Vi fulgte tilbake uten noe oppmerksomhet og det ga seg.

Skrevet

Vi fulgte tilbake mange mange mange ganger uten å si noe, noen ganger skreik hun helt hysterisk, til slutt da så fulgte jeg henne tilbake i senga, satt på kanten å forklarte henne at nå må du sove sånn at du ikke blir så trøtt i bhg i morra, mamma og pappa er ikke langt unda, sitter i stua og skal snart legge oss, fungerte det til slutt.

Skrevet

Vi har fulgt tilbake uten å gi han oppmerksomhet i 4 mndr og dette har ikke hjulpet. Han har holdt det gående i 3 timer hver kveld på det værste. Vi har en som ikke er noe flink til å sove, det skal nevnes. Han våkner mange ganger hver natt og er tidlig på'n.

Det som fungerer her er å sitte inne hos han til han sovner. Han synes det er veldig koselig og ligger da som regel stille i senga si til han sovner. Jeg sitter i sofa på andre siden av rommet og spiller spill på mobilen til han sovner, så går jeg ut. Noen ganger tar det 10 min, andre ganger tar det 1 time.

Lykke til:) håper du greier å få han til å forstå det fortere enn det vi har klart. Det er kjipt å måtte bruke hele kvelden på å følge 2åringen tilbake i senga si.

Skrevet

Kommer han seg ut av sprinkelseng? Hvis du har gitt ham stor seng ville jeg gått tilbake til sprinkelseng. Ingen grunn til å gi de stor seng når de ikke er gamle nok til å ligge i ro. Ligger han i sprinkel seng ville jeg kjøpt en tykk treningsmatte eller noe annet jeg kunne lagt rundt sengen som en vegg slik at det rett og slett er fysisk umulig for ham å komme ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...