Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 er det en bedre måte å fjerne ørevoks på? saltvann feks, som man skal sprute inn med den ballongen? kan det skade barnet? hva er anbefalt?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Drypp noen dråper matolje (f.eks olivenolje) i øret, det løser opp voksen.. Men ville ikkg gjort det en time før et stort familieselskap da, det kommer jo ut igjen Har gjort det på kvelden jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Det finnes egne q-tips beregnet på barn, de har større tipp og renser bare det ytterste av øret. Du finner disse q-tipsene på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hvorfor skal du rense ørene til barnet? I verste fall bare ta papir og ta bort det som er synlig utenfor øregangen. Om det er tett, gå til lege, så skyller dem. Om du mååå gjøre det selv, så kok vann, vent til det er lunkent, og skyll med en liten sprøyte, uten spiss så klart. Men det er grastis lege til barn, så gå heller dit.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Vi fikk beskjed om å bruke matolje av legen. Blir ørevoks presset inn i øret med f.eks q-tips kan det hope seg opp et tykt lag som må spyles ut av lege. Det er ikke noe god opplevelse.. Hilsen datter av en flittig q-tips-bruker- mor
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Ørevoks beskytter øret, og skal få være der. Pirker man i øret, kommer det bare mer.
The Bad Gal Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Om du har en voksbit som henger litt løst kan du ta en hårnål og bruke baksida(den runde "løkke"-enden) for å hake ut klumpen. Det samme kan du gjøre med buser i nesa. Er det for langt inn i øret eller nesa, så ville jeg ikke pirket, eltt å prike borti noe man ikke skal da.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg bruker dusjhodet og spyler litt inn i øret når jeg skylder ut såpe fra håret. ( Legen som tipset meg) Ellers bruker jeg q-tips for å vaske rundt øregangen og resten av øret , aldri inni.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Jaja jeg bruker q-tips i ørene på min 3 åring. Rene og pene ører har han, aldri hatt noe problemer. Er selvfølgelig forsiktig. Dytter ikke noe inn, sirkler med q-tipsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå