Gå til innhold

20+6 i dag og veldig bekymret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner ikke like mye liv som tidligere...begynte for 4 dager siden med mye sjeldnere spark

Var hos JM på onsdag og hun sa (uten at dumme meg nevnte noe om min bekymring) at jeg fra nå av skal kjenne liv daglig...men hva menes det med liv daglig? Holder det med å kjenne et spark da?

Kjente liv kanskje 4-5 i går...og det er ikke mer enn jeg pleide kjenne i løpet av morgenen før...

HJELP!!!

Jeg er veldig bekymret nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke man skulle kjenne liv daglig før uke 28? Det sa JM til meg under uke 26-kontrollen. Hun mente at det var fint at jeg kjente mye liv men at jeg ikke skulle begynne å telle og styre med dette før uke 28. Er 28+5 i dag. Husk at bebi ligger forskjellig og at du kjenner sparkene forskjellig av den grunn. Men er du usikker og redd kan du ringe lege/JM og få time til å høre på hjertelyden :)

Skrevet

Hei. Når jeg var like langt som deg var det perioder jeg kjennte masse liv og andre dager jeg ikke kjente noen ting. Bebi kan ligg inn mot ryggraden og da kjenner man ofte ikke sparkene like bra. Man trenger ikke kjenne etter liv før uke 28. Da skal det være mer en 10 om dagen tror jeg. Ring jm/fl hvis det plager deg. De vill ikke at du skal gå og engste deg. Det er det jeg har fått beskjed om.

Skrevet

Heihei!

Jeg er nå snart 23 uker. Har akkurat vært gjennom noe av det samme som deg. Jeg pleide å kjenne en del liv.. men så plutselig kom d ei uke ho var skikkelig rolig.Var skikkelig bekymra.. men hadde lest at man ikke kan ente å kjenne regelnessig liv før etter uke 28. Kjente jo et og annet dunk i ny og ne, men ikke nok syntes jeg. Plutselig en dag begynte hun på igjen somm bare det. Hardere og oftere. Nå kan jeg plutselig se hele magen hoppe når hun sparker, Jeg og Samboeren spøker med at hun sikkert tok seg ei pause, for å lade.. for så å komme tilbake sterkere enn noen sinne. Kan nesten føles sånn.. Så mest sannsynlig er det bare litt "stille før stormen" hos deg ;) og som hun over her sier.. kan hende bebisen din bare ligger vendt mot ryggraden din.. da er det ikke vanligå kjenne noe før den snur seg tilbake. Masse lykke til :)

Skrevet

Trenger nok ikke å bekymre deg..så lenge du kjenner 1 spark,så er det liv. ;)

Her har jeg også hatt perioder hvor det var lite liv,kontra bare noen dager før..men nå spreller det som bare rakkern igjen. ( 21+6)

Skrevet

Jeg er 20+5 i dag og har kun kjent små bobler innimellom. (Jeg har morkaka forann) Og jeg har fått beskjed om at det er helt vanlig at man ikke trenger å kjenne noe fra den lille enda. For alt kommer ann på hvor morkaka er plassert og hvordan babyen ligger.

Skrevet

Jeg satt akkurat og leste om fosterbevegelser og leste også at man ikke skal begynne å forvente daglige spark før uke 28. Jeg tipper at alt er i orden! :)

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar alle flotte damer!!! :D

Mye takket være deres beroligende ord fant jeg roen og tvang meg til å huske at sjangsen for at noe skal gå galt nå er så liten....og *vips* så begynner babyen og sparke og styre! Herlig!!!

Skuldrene er nå nede på normalen igjen....og det gjorde godt! ;D

Nok en gang; tusen takk!

God helg, klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...