Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut for 3 dager siden at jeg er gravid. Utrolig sjokkerende da dette ikke var planlagt og jeg brukte ladycomp. Pga ladycomp kunne jeg raskt regne ut at jeg er i slutten av 7.svangerskapsuke.. Men hva nå? Når bør jeg oppsøke fastlege? Er det noe annet man bør være tidlig ute å avtale..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Du kan nok ta en telefon til legekontoret ditt nå ja =) Ut over det er det egentlig ikke så mye som skjer... Legen din vil søke deg til den fødeplassen du vil benytte, henvise deg til ultralyd og gi deg beskjed om hva du eventuelt skal gjøre selv.

Ved det legekontoret jeg bruker, pleier de å ha svangerskapskontroll ca i uke 6. Så kommer man inn igjen om 6 nye uker. Gjennom 2.trimester pleier de å kontrollere en gang i måneden og i 3.trimester er det hver 14.dag tror jeg.

Ønsker deg masse lykke til! =)

Skrevet

Takk for god hjelp. Setter utrolig pris på det. Fortsatt skjelven. Det har heller ikke gått opp for meg at jeg er gravid. Nå er jeg bare litt engstelig for alt mulig - redd for at jeg ikke visste det før og allerede er halvveis i den "kritiske fasen". Bør vel heller prøve å roe meg ned ;)

Nå er legetime bestilt ;) skrekkblandet fryd!

Skrevet

Prøv å berolige deg selv med at alt du eventuelt har gjort, spist og drukket før du visste at du er gravid, mest sannsynkig ikke har gjort noen skade =) Du er jo fortsatt gravid! Men det er jo helt normalt å engste seg for alt mulig. Det betyr jo bare at du allerede har blitt glad i det lille nurket ditt =)

Du må ikke nøle med å slenge ut allskens spørsmål her inne.. Er mange erfarne mammaer her som sitter på mye info og ærvervet kunnskap =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...