Gjest Kira06 Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Vi startet med leverpostei, kaviar og makrell i tomat. Men nå vil hun helst putte bitene i munnen selv, så makrell i tomat går litt ut for tiden, fordi hun er ikke helt stødig på hånden kan man si:) Og litt lei av at det stinker fisk av ungen resten av dagen*s* Favoritten av pålegg tror jeg nok fortsatt er kaviar.
Lemonia Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Vi begynte med Prim, makrell i tomat fra tube (den er finmost og holder seg fersk lenge), leverpostei, diverse smøreoster (også Snøfriskost, som er en geitost), Vi begynte med brødskiver ved 7 mnd.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 Jeg startet med brødskiver da sønnen min var 6 måneder. Han spiser ca 1/2 skive til lunsj:-) Godt med noe anna enn grøt ja.....
MathildeC Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Jeg brukte det samme som de andre her, dvs prim, kaviar, makrell på tube, leverpostei. Har ikke brukt smøreoster ellers. I tillegg har jeg brukt fruktmos hvis jeg har hatt en åpen boks, og slik laks på boks (er jo litt salt i da..). Og rett og slett smør noen ganger.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Vi startet med leverpostei og det falt i smak fra første dag
Gjest eelis+kian Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Salt er ok i pålegg, ifølge heftet "Mat for spedbarn" fra Helsedirektoratet :-) Jeg gir mye av det de andre her nevner, men ikke kaviar og makrell i tomat. Jeg spiser det ikke selv (jeg spiste makrell i tomat sist når jeg gikk i barnehagen, og da fikk jeg lov til å kaste brødskiven etter å ha spist én tygge...), så det har ikke falt meg inn å kjøpe det til småen. Kanskje jeg må prøve det?
Romeren Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Det er jo melk i mange leverposteier... Og i smøreostene som dere nevner. Er det ok det da? Min blir sju måneder neste helg og jeg lurer på å begynne snart. Gir dere det til lunsj/frokost eller kvelds eller er det litt sånn "hipp som happ"?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Jeg skjærer en tomat i to, og gnir den ene halvdelen over skiven. Da blir den myk og smakfull, Så smører jeg på et tynt lag med leverpostei. Med resten av tomaten så river jeg av kjøttet på innsiden innimellom brødbitene og gir henne så hun kan suge på. Veldig populært
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2010 Jeg gir brødskive til lunsj. eelis+kian: Ja, jeg syns du skal prøve med pålegg selv om du ikke liker det. Søstra mi gjorde ikke det, og hun har fått to kresne unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå