Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har bestemt megfor å lage et herlig tapasbord i kveld fylt med små desserter. Jeg har kjøpt småglass på Ikea ( saftglass) som er akkurat passe til en 1/2 porsjon. Ideen er å lage 8x4 små glass fylt med en deilig dessert. Skal også lage en liten moussekake som skal pyntes med marengspinner. Jeg trenger da 4 desserter. Oghar funnet3. 1.Hvit sjokolademousse med et lite lag bringebærcoulis oppå. 2.Sjokoladesabayon med pasjonsfruktkrem¨. 3. Pannacotta med pasjonsfruktsaus Så til den siste. Tenkte på noe med eple eller jordbær. Men vi skal ha jordbær trukket med Callebaut sjokolade. Noen som har tips? Thanx
Gjest irismor Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Hva med god gammeldags hjemmelaget karamellpudding :-)
erteposen + 4 Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Får jeg komme? Jeg setter meg på første fly hjem til Norge:) Jeg savner vel litt frukt, og hadde kanskje dyppet jordbær, eller andre faste bær, i smeltet, hvit sjokolade. Ellers hadde jeg kanskje gått for noe med litt konsistens, siden alt annet er mykt. Kanskje små epleterter? Eller nøtte/marengsbunn med epler på i muffinsform eller porsjonsformer?
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2010 Takker for innspill. Skal innom et konditorfabrikkutsalg og tar med en pose hvit sjokolade også Epleterter....mmm noe bør i alle fall være litt med motstand i.Enig med deg:)
erteposen + 4 Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Små pavlova munnfuller er fantastisk! Det er jo litt styr med margens, men den kan jo lages mange dager i forveien. Små klatter med vaniljekrem, litt bær og melis over....himmelsk:)
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Er du kokk? Kan jeg også komme? Enig i frukt/bær-idéen. Bringebær:-D. For å liksom sluttføre startdesserten!
The Bad Gal Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Jeg leste bare dessert, har ingen gode, fancy forslag da jeg er altetende innen søtsakkategorien(unntatt marengs og ting med alkohol i) Fant ei oppskrift på noen muffins med rabarbra(siden det er sesong), marsipan og hvit sjokolade i, aknskje du kan mekke noe av de ingrediensene? Herregud, kan du legge ut bilde av herlighetene etterpå? Evt. sende et par posjoner utover hit? Jeg må bake! for en fantastisk idè med tapas-dessertbord. Hva er anledninga? (logga akkurat på så vet ikke om du har skrevet noe i en annen tråd, dessert var liksom det første ordet jeg fant da jeg klikka på sida....:-)
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2010 Salad fingers du får scrolle deg nedover og lese:) Clumsy:er ikke kokk men har fått noen gode gener innenfor det søte segment. Jeg tenkte at det snart er på tide med et dibtreff for alle villige rundt og i Oslo:) Selv om jeg ikke kan invitere til hageparty i drømmehagen så er jeg en ræser på desserter! Og vestkanten avOslo er ikke så verst den heller fra 9etg;)
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Nok av folk her fra vestkant-Oslo, så det er ikke noe problem uansett, tror jeg!
Blåmandag Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Hei, hva menes med denne utelukkingen av Oslo øst?!
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2010 Kan sende deg bilder på mail imorgen;) Om jeg ikke ligger dau i senga hele dagen;)
frk Nilsen Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Små mini sitron-marengspai er digg Mini-terter med jordbær, sjokolade og vaniljekrem Belgisk konfekt Jeg bor på Østkanten, men tar gjerne banen vestover for et hageparty med deg ;-)
Villa Perlesukker Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 11. juni 2010 Altså for å unngå noen misforståelser her haha øst, vest....hjemme best;) Så lenge folk føler for å ta bil, trikk, banen eller føttene fatt for å komme så er det heltok for meg haha. Bare dere har godt humør! Takker for tips frk. Nilsen. Kanskje vi skulle ha laget en dessertaften? I stedet for ost og vin tar vi desserttapas og sjampis;)
frk Nilsen Skrevet 11. juni 2010 #14 Skrevet 11. juni 2010 Dessertaften er helt ok, men da bør dette arrangeres etter fødsel, så jeg får champis Hvis ikke er jeg egentlig ikke så vanskelig å be på et dessertbord da, det går ned med eller uten champis!
*Little Miss Sunshine* Skrevet 11. juni 2010 #15 Skrevet 11. juni 2010 Forslår cranachan da det passer super i glass og er godt Er en skotsk dessert med krem, bringebær, whisky og ristet havregryn... er veldig lett å lage og det finnes masse oppskrifter på nett.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 11. juni 2010 #16 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har forøvrig stjålet og gjemt desserttapas og champagne idéen nå ;o) Synes det var en superfin idé og må bruke den neste gang det passer sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå