Gå til innhold

Hvordan gjennomfører dere nattavvenning når dere har flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en tulle på 8 mnd som fortsatt spiser på natta. Hun spiser ikke enorme måltider på dagen så jeg er usikker på om hun får i seg nok fast føde, på den annen side er hun absolutt en liten kjerub ja... Gode tykke lår og armer :-)

Da hun var mindre, sov hun bedre om natten. Noen ganger sov hun rundt, andre ganger sov hun økter på 4-6 timer. Men de siste månedene har hun sovet kortere og kortere økter, nå våkner hun hver 3. time. Noen ganger spiser hun bare 60 ml, andre ganger hele flasken på 180 ml. Har aldri gitt henne flasker på mer enn det.

Jeg er usikker på om hun plages mye med tenner (har fått to), og har ikke så ENORMT mye imot å mate henne på natten ennå. Storesøster var verre for å si det slik.. Men vi er fristet til å prøve å kutte ut ett eller to av de tre nattmåltidene i alle fall.

Her er endelig spørsmålet: Hvordan gjør vi det, nå lillesøster definitivt vil vekke opp storesøster med eventuelle sinte skrik? Jeg ser ikke helt hvordan vi skal gjøre det nå når vi må ta hensyn til storesøster også.. Skal jeg bare la henne nattavvenne seg selv med tiden til hjelp??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...