Gå til innhold

TFK, OTH eller Easywalker - hvilken tvillingvong er best?

Kåranna

Anbefalte innlegg

Har sett litt på diverse tvillingvogner og det står vel mellom TFK, OTH eller Easywalker, men hvilken er best?

Hva er deres erfaringer? Fordeler? Ulemper?

Jeg vil ha en lett og smal vogn som er enkel å håndere og grei å få inn i bil. TFK ser bra ut, men er litt skeptisk til glidelåssystem i ryggen samt til bæring av bag i kallesjen. Det samme gjelder Easywalker men der virket det som det var flere "håndtak" på bagen for bæring. Har en trapp utenfor og er ikke så høy.

OTH er jo også veldig fin, men her kan man ikke løfte opp fotbrettene??? Er ikke det litt dumt? ellers er vel denne den letteste av disse vognene, men bag'ene virker litt mer "åpne"?

Noen fremhever også dette med håndbrems, er det veldig viktig?

Setter stor pris på svar!

Fortsetter under...

vi endte med TFK pga blant annet fotbrettene. Glidelåssystemet har jeg hørt både fordeler og ulemper med, men på TFK vogna er glidelåsene litt grovere og ser litt mer robuste ut enn de gjør på EW.

Har jo ikke fått den ennå, så jeg kan ikke si noe mer enn dette:) Men har hvertfall funnet ut at når man skal kjøpe tvillingvogn så er det alltid et eller annet som mangler på alle vognene også må man bare finne ut hva man kan leve uten og ikke. Fotbrettene tenkte jeg var viktig siden de ikke kan ligge så lenge i bagene og derfor skal sove mer i sittedelen. Dumt at de da ligger med beina nedover. Men som sagt det er jo bare mine tanker :)

Lykke til!

Har en del venner som har OTH som single vogn som ba meg vurdere nøye i forhold til størrelsen på bag'en. Dette avhenger jo litt av årstid man får barn, men noen hadde vært nødt til å gå over til sporstvogn alt ved 5 måneders alder. Bag'ene i tvillingenvognen ser enda litt mindre ut. Dette var en av hovedårsakene til at vi heller gikk for TFK.

Vi har en oth - tvillingvogn. Har vært veldig fornøyd med den,- (jeg og min tvillingsøster har barn som er like gamle - 1,5 år nå) Har prøvd diverse vogner, men har ikke vært fornøyd! (bl.a emmaljunga, og gt, + en lang graco-vogn som var tung å kjøre.. )

OTH er fantastisk å trille!! tar ikke så stor plass heller. Men selvsagt er det vanskelig å finne en Liten tvillingvogn som det er god plass i :-) Men min sønn deler av og til vognen med sin andre kusine som er snart 3 år, - hun har også god plass i vognen enda, og trives godt i den.

vognen virker også solid sammenlignet med de andre vognene vi har hatt.

det dere nevner med fotbrettet har jeg aldri tenkt på. faktisk kan ikke fotbrett tas opp på noen av mine tre vogner - Gutten min har aldri klagd på det, og jeg har ikke tenkt over at det ikke har vært der.

OTH er en GOD vogn. - men jeg har ikke prøvd easywalker eller tfk.

Jeg syns ikke det er nødvendig med håndbrems så lenge du ikke skal gå i veldig bratte bakker daglig..

Lykke til med vognvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...