Gå til innhold

Nårtid begynner vanligvis en baby å si "mamma"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller noe som ligner, feks "mamm", "mumm", men som betyr "mamma"?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Vet ikke, men min gutt på 8 mnd sier enda ikke noe som ligner. Han sier bare varianter av "ooh", "aah" og "blblblblæh", og brummelyder. Hehe.

Skrevet

tulla mi sa mamma for første gang i natt :) hun blir 10 mnd denne mnd.

hun lå så søt og ropte det flere ganger men ble stille når jeg kom inn i rommet. har prød og få henne til å si det i hele dag men uten hell :(

Skrevet

Gutten her på 13 mnd sier det ikke enda han....

Men han sier bæ, mø, der, ma (mat) og mammam (nam-nam - og det er ikke mamma han prøver på, for det er i forbindelse med mat.... Det matvraket ;))

Men jeg er noen ganger i tvil, for hvis han er sur eller noe så kan han krabbe etter og sutre mammammam.... Så det er vel en form for mamma han prøver seg på ;)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Haha! Det er vel når de sutrer de lærer ja ;-)))

Skrevet

Her sutret jenta mi "mamama" fra hun var 8 mnd- tydelig at hun brukte den lyden for å rope på meg, for det var typisk hvis hun mista smokken om natta og trengte hjelp for å finne den igjen og andre lign situasjoner at hun sa det. Klart og tydelig "mamma" tok det lenger tid før hun sa, husker faktisk ikke helt når:p

Skrevet

jenta her er 8 mnd og sier ingenting som ligner på mamma. Hun sier veldig ofte: nananananana, men ikke mamamama.

Også sier hun bla, bah,be, da da da da, brrrrrrrr, prrr. . og blrpananaprlab.

Bare babling, men ikke noe mamma. Hadde vi bodd i england, så hadde hun i det minste sagt: dada (pappa)

og hei og ade

Skrevet

Datteren min på 6 mnd sa pappa for et par uker siden, og dagen etter sa hun mamma. Hun ligger og sier pappapappapappapappa, mens mamma sier hun klart og tydelig kun når hun gråter. Selv om jeg tror det bare er tilfeldig, jeg tror ikke hun skjønner at det er oss hun prater om, er det jo unektelig pussig at mamma kommer så tydelig ut når hun er lei seg ;-)

Skrevet

piraten er 9 mnd og ved sutring kan hun si mam-mam-mam, men ellers er det bare da-da-da-da-, ei-ei-ei og spytting det går i her i gården.

Skrevet

Guteen min har sagt mammam siden han var 4mnd, men jeg vet ikke hvor bevisst det er da.

Skrevet

Min har sagt "Mumum" siden 7 mnd alderen. Hvor bevisst det er er jeg usikker på, men det blir som regel mest ropt når hun trenger min hjelp.

Skrevet

Hihi, må le av alle de skjønne bebisene! Jeg gleder meg å til jenta mi begynner å si mamma.. ! Men hun er jo bare 6mnd enda, så d er nok en god stund til da. Men bablingen har begynt å forandre seg litt i d siste, til mer avansert babababababa, nanananana, dadadadada.. hihi.. Herlig :-)

Gjest Kira06
Skrevet

Datteren min "snakker" mye med bamsene sine, men foreløpig på et språk jeg ikke forstår:) Men tror at hun kommer til å si ordet Kira før mamma og pappa. Kira er hunden vår, og vi roper jo støtt og stadig på henne. Og den lille frøkna er veldig opptatt av Kira for tiden!

Skrevet

Snuppa her er 6 mnd og begynte å bable litt annerledes her forrige uke, dadadadadapapababapa også plutselig rett etter hun slo seg selv med en leke hylte hun ut "maaamaaa":) jeg syns jo selvfølgelig det var et gledens øyeblikk, til tross for at hun hadde slått seg:/ Men har ikke hørt noe lignende siden .. så var vel et engangstilfelle enn så lenge..:)

Skrevet

Datteren min var 9,5 mnd da hun sa mamma og pappa bevisst, men hun lærte brått å snakke over natten.. Samtidig som mamma og pappa kom, så sa hun også hei, hade, pupp, namnam og æsj..

Gutten vår er 7,5 mnd og sier pappa, men ikke mamma :-( Han vinker når vi vinker og sier hade, og det virker som han forsøker å si hade, men det blir mer "aaaaee", hehe..

Ellers går det mest i enorme spytteklaser, høylytte prompelyder, dada, jaja og noen merkelig kjeftefraser, mer sinnsyk høy brøling av vokaler som a,æ,ø og å..

Om morra´n står han i sengen og brøler ut alle mulige vokaler helt til vi plukker han opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...