Gå til innhold

Vanskelig å vite hva man skal kle på barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg synest det er vanskelig å vite hva jeg skal ha på min 3-åring i barnehagen for tiden. Nå har det nettopp blitt så varmt at jeg er fristet til å la h*n gå bare med bukse uten strømpebukse under og genser enten med tynn singlet under eller uten noe under, men bare lurer på om det kan bli kaldt i løpet av dagen i barnehagen viss de skal på tur ol. Og kanskje de som jobber i barnhagen synes at det er bedre om h*n har litt ekstra klær på slik at de heller kan ta av klær viiss det blir nødvendig? Men må legge til at har mer enn nok bytteklær som ligger i barnehagenn, så viss h*n skulle fryse så kan de ta på der.

Dessuten kjører vi hjemmefra i litt før 7 hver morgen og da er det som regel ikke så varmt og ofte vanskelig å vite hva slags vær det blir. Viss det er noen som jobber i barnehage så ville jeg satt veldig stor pris på svar men også fra foreldre med barn på samme alder:)

Fortsetter under...

jeg syns det der er vanskelig og.... men jeg pleier alltid å legge frem en ekstra bukse og en genser hun kan ta på under kjolen om hun skal ut osv..

jeg jobber i barnehage og syns det er greit å ha en god dialog med foreldrene om klær. for noen foreldre syns det er helt greit at barna går i shorts mens andre foreldre ikke syns det er greit. så vi har veldig inviduelt med klær på barna der jeg jobber...

ser jo og selvsagt an barna.. noen barn er jo frysete og noen er varme...dette er noe vi som jobber ibarnehagen blir veldig obs på ganske raskt. vi merker fort hvem som er varm og hvem som alltid fryser. det typiske er jo at de mest aktive er veldig varme så da slipper de gjerne fleecen under regnjakken...

Takk for svar:):) Tror du jeg blir oppfattet som dum viss jeg spør hva de som jobber i barnhagen til barnet mitt synes om påkledning`? Er så redd for å gjøre noe feil, føler meg ofte usikker som mor. Er redd for at de skal se på meg som dårlig mor.

Hva mener du med at du legger frem ekstra bukse og genser? Vi har nemlig 2 hyller til hvert barn i barnehagen og der har jeg gensre bukser og underklær.Burde jeg hatt med ekstra klær i sekken også for de dagene jeg er usikker?

Synes du jeg bør heller ha på h*n litt mer fra morgenen av og la de i barnehagen ta av h*n viss det blit varmt eller bør jeg kle h*n lett og heller la de i barnehagen kle på med ekstra klær?

Vet du som jobber i barnehage hva de fleste barna har på seg i barnhagen nå? Ikke de som er spesielt varme eller de som fryser lett, men de som er midt i mellom.

På forhand takk for svar:)

Jeg synes ikke det er dumt å spørre, jeg, barnehagepersonalet vet bedre enn oss foreldre hva som skje i løpet av dagen.

Gutten vår går ikke i barnehage enda, men til høsten kommer jeg sikkert til å "henge" på personalet. Jeg er alt annet enn en hønemor, men jeg har en gutt som er veldig varm av seg, og derfor har jeg aldri brukt mye klær på han. Strømpebukser bruker vi f. eks. ikke. Men han kommer til å tilbringe mye mer tid ute i barnehagen, og jeg satser på at personalet kan gi meg råd ang. hva han skal ha på seg.

Forøvrig beveger de små seg veldig mye, og man blir fort varm når man beveger seg, jeg tror det er mange flere som har altfor mye klær på seg enn for lite, på generelt basis. Jeg blir svett bare av å se på gutten, jeg!

eg har jobbet i bhg og er barn og ungdomsarb. Når det er så varme dager som nå så hadde eg latt være å tatt på strømpbukse. Det blir veldig varmt inne+ at barna er veldig aktive av seg me de andre barna. Skal barna på tur tar vi på de jakke. Kjeledress brukes og da kan det være veldig varmt me strompebukse. Har du mye byttetøy så er det ikke verre enn å ta på mer klær vis bhgpersonalet syns det er litt lite=)

Kle på det samme som du ville gått i selv.

Jeg tok av strømpebuksene på mine for leeenge siden og synes personlig at det er ALTFOR varmt,MEN det er meg.

Jeg er varm av meg og mine barn fryser sjeldent.

Jobber i barnehage og stusser over at noen fortsatt blir levert med strømpebukse mens andre kommer i shorts og t-skjorte

Annonse

hvis de som jobber i din barnehage er som meg så blir de bare glad for at du spør! jeg synes det er helt supert å diskutere litt påkledning av barne for de er så forskjellige. noen er kalde og noen er varme. vi i min barnehage diskuterer dette ofte. når vi kan kle av de og når vi skal ha på:) uansett hva ditt barn kommer med i barnehage mener jeg det er opp til de som jobber der å ha på han "rett" påkledning uansett hvor klærne ligger. de skal finne ut hva han trenger å ha på seg og finne det selv om det ligger i to ulike hyller eller plasser. hvis de i barnehagen ser på deg som en dårlig mor pga dette så kan de bare ryke og reise!

jeg merker stoooor forskjell på de som er usikre som mor og de som bare er usikre som barnehagemor. dette er en helt ny verden for deg, så bare spør de! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...