Snuppa! Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Drar dere til legevakt med hode knall og fall eller hvor hysterisk er dere andre?
thricane Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 alt kommer jo ann på hvor hardt man slår seg, men hadde jeg vært i tvil, så hadde tvilen blitt heller en gang for mye enn for lite.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Kommer nok ann på hvor i hodet han slo seg, og om det var nå på denne tida er det jo ikke rart han vil sove.... Men vekk han med jevne mellomrom, og pass på så han ikke blir kvalm og begynner å kaste opp. Han er jo såpass stor at han bør kunne si fra nå det er vondt... God bedring
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Alltid lege ved hodeskade, er min regel. Klart det er vanskelig å bedømme sløvhet på denne tiden av døgnet hos et barn, men jeg ville ikke kunnet slå meg til ro med at barnet var trøtt kun fordi det var leggetid, så vi hadde vært kjapt underveis til legevakten. God bedring til gutten din!
Mandalas Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Ja, jeg tror alltid jeg har kontaktet lege ved fall og slag mot hodet. Hvordan skadet barnet ditt seg?
Snuppa! Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2010 Ramla ned fra lekestativ, ramla med ryggen først, så ryggen og bakhodet tok fallet, ramla på hard mold. Er så vanskelig å bedømme ja, særlig når det skjer rundt leggetid. Men tror jeg skal ta en tlf til legevakta ja.
Mandalas Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Ja, det er kjempevanskelig, for på kvelden er de jo naturlig trøtte likevel. Hvor høyt var det? Dattera mi datt nylig ut fra et vindu her, to meter ned på grus. Hun ramla bakover med ryggen først. Da ville de ha henne inn til en sjekk, men hun var i fin form. Jeg liker alltid å la legevakten bedømme om vi burde sjekke tilstanden hos dem eller ikke. Men det er kanskje litt overdrevent.
<3 mine søte små<3 Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 dersom du mistenker hjernerystelse .. observere hver 20 min. er det svaret jeg fikk på legevakten da min lille slo seg i bhg.. men ta en tur til legevakten.. bedre en gang for mye
Snuppa! Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2010 Det gikk helt fint heldigvis. Var inne hos henne og vekte henne 3 ganger med litt mellomrom. Den 3 gangen våkna hun helt og kom inn på stua og lå på fanget og prata en halvtime før hun la seg igjen. Blei så glad for at hun kom inn og var som før at jeg begynte å gråte. Er vanligvis ikke hysterisk ved knall og fall, men akkurat i hodet og hun bare la seg til å sove 5 min etterpå var skikkelig guffent.
Groosalugg Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Det kommer selvfølgelig an på, men hvis han har slått hodet og er trettere enn vanlig. Vanskelig å få kontakt med etc. ville jeg dratt på legevakt.
enpå3ogenpå1 Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 bedre å sjekke en gang for mye ja. Et tips hvis man mistenker hjernerystelse er å lyse de i øynene. Trekker pupillen seg sammen skal visst alt være ok. Men det viktigste er å observere allmenntilstand. Usj, det er så ekkelt når de slår seg. Sønnen min datt ned i trappen mens kusinene hans passet på (eller ikke passet på....) han gråt men det gikk over fort. Fin form og ikke blek eller kvalm. Jeg dro ikke til legevakten. Selv om jeg lurte fælt på om jeg skulle eller ikke.
Cat.68 Skrevet 11. juni 2010 #14 Skrevet 11. juni 2010 Så flott ;o) Ja det er guffent nå de slår hodet.Og det er ikke hysteri å være bekymret. Glad det gikk bra. Kos dere og god helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå