Gå til innhold

dere erfarene tøybleie brukere, trenger litt hjelp her

Anbefalte innlegg

skal bruke tøybleier på gutten vår, har tenkt å bruke lommebleier og alt i ett bleier, så nå tenkte jeg å bestille ett par å se hvilken vi liker å bestille flere av de, men har dere noen anbefalinger, å hva annet må jeg huske å bestille som vi trenger til tøybleiene?

hjelp meg å lag en ca liste for hva jeg må bestille å hva jeg trenger av hver ting, hvor mange tøybleier.osv?

Fortsetter under...

Fant noen kule bleier på miljobaby.no, kjøpte magick minkee og envibum, disse var kule og praktiske! Tenkte jeg skulle kjøpe noen weeones og etterhvert, de så så søte ut. Ellers har jeg bum genius fra bleieboden.no og formsydde fra loveybums, disse er og gode. Likte ikke itti bitti.. inlegga var harde og krølla seg i vask. Vi bruker rispapir i bleiene av og til og da er det kjempefint og ha et som er mykt og deilig. fleecepapir synes vi er helt ubrukelig forresten, det er jo akkyrat som å legge inn tørkerull i bleia :P

Har litt dilla på tøybleier jeg, så har ca 25 stk... (brettiser, 10 lommebleier, 5 aio, 10 formsydde, + ullbukser og sperrelag) vasker hver 3 dag. Oppbevarer bleiene i en åpen bøtte på badet. funker flott!

Must have til tøybleier for meg er vel;

Nok bleier

Ekstra inlegg til nattbleier

Brettisser til "nødbleier" om de andre er i vasken

Wet bag

Bleie bag

Sensitive vaskepulver

Tørketrommel

Tea tree oil (har dette i skyllekammeret av og til for og desinfisere bleiene. også lukter de så godt etterpå)

Lykke til med valget, håper du finner noe som passer til akkurat din baby! Og håper du synes det er like gøy som meg (-;

Har også masse magic minkee! visste ikke man fikk disse i norge? Kjøpte mine i tyskland, beste bleiene vi har! men de var litt trange i livet til min "chubby" baby, men man kan bare klippe strikken bakerst så blir de helt perfekte (-;

Mine "must have" må være wet bag og rispapir tror jeg..

Kort liste fra en som har brukt tøybleier i 16 mndr (tiden går fort!):

- nok bleier. Vi ønsket å vaske hver 3. dag, og i begynnelsen hadde vi en hel haug med brettebleier samt 6 PUL bukser (jeg liker å være på den sikre siden). Nå har vi ca. 20 lommebleier, det er mye, men da har vi en margin. Vi bruker forøvrig engangs om natten, ikke noe vi vil gjør igjen om vi får et barn til, men vi trodde det ville bli færre lekkasjer. Så feil kan man ta

- wet-bag til lagring av skitne bleier. Vi har 2.

- små wet-bags til stellevesken. Vi har 4, for vi har 2 stellevesker (mannen er litt sær og har sin egen)

- rispapir/fleecepapir. Vi brukte fleecepapir når gutten var fullammet, nå bruker vi Bummis rispapir, det tynneste og mykeste papiret vi har funnet så langt. Imse Vimse bare hvis vi må (elelr hvis han er litt løs i magen)

- Hvis du bruker lommebleier med mikrofiber-innleg, undersøk innlegg i bambus eller hamp, de absorberer mye mer. Du kan evt. bruke mkrofiberinnlegget + en booster i hamp/bambus, det er det vi gjør med BumGenius bleiene

Kommer egentlig ikke på noe annet...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...