Gå til innhold

Skal dere ta 3D-ultralyd eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å ta 3D UL, men er ikke sikre ennå. Tok ikke forrige gang, og hadde ikke tenkt å ta det denne gangen heller, men har begynt å skifte litt mening...? (Jeg, men ikke mannen, han synes det er unødvendig fortsatt :-)

Har dere andre her inne noen formening om dette?

Er nå 24 uker, og synes det hadde vært så koselig å ha noe å se fram til om 4-5 uker ;-) Tenkte evt å ta med veslejenta på snart 4 år også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter med akkurat samme tankene som deg! Hadde egentlig ikke tenkt å ta, meeeeeen,,,,,

Får en ekstra ul når jeg skal på samtale ang keisersnitt om en ukes tid, så får høre litt med pappaen hva han synes etter dette (til nå er han litt irriterenes likegyldig til 3d:)).

Kjenner en del som har blitt litt skuffa over bilder ved 3d, men så har jeg også venninner som er kjempe fornøyd.

Blir nok til at jeg bestiller en time ja:)

Skrevet

Vi har ikke tenkt å ta 3d...og det er i grunnen bare fordi vi ikke gjorde det sist..og ikke vill gjre noen forskjell... kanskje teit å tenke sånn, men..

og jeg synes det er litt spennende å ikke vite noe om hvordan han ser ut før han kommer.. :)

Skrevet

Vi skal på 4D om 3 uker. Er da 26 uker på vei. Grunnen vår er at vi ikke så så mye på den ordinære ultralyden. Og vi er så spente på hvordan han ser ut nå. Sånn er det å være for nysgjerrig :-)

Skrevet

Jeg gleder meg enormt til 3D om to uker! Vil gjerne se det lille nurket så ofte som mulig, så for meg har det overhodet ikke vært noe spørsmål. Skjønner egentlig ikke hvorfor man ikke skal ville gjøre det, hvis det ikke er snakk om et pengespørsmål da naturligvis.

Mulig jeg tar enda en ultralyd litt senere:-)

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å gjøre det. Det er sikkert kjempeartig, men skjønner egentlig ikke poenget med å ta flere UL enn nødvendig.

Skrevet

JA, i morgen!!! Gleder meg sinnsykt mye. De hadde ikke sånn sist jeg var gravid, eller det var i hvertfall ikke populært da, for jeg hørte aldri noe om det. Synes det er kjempe koselig, + at storesøster får sett den lille i magen, sånn at det blir litt mer virkelig at hun skal bli storesøster. Hun gleder seg så mye til å se den lille "på TV" :))

Skrevet

ÅJA! 13.Juli er det 3D. :)

Gleder meg!

Er så nysgjerrig på hvordan hun "ser ut" at jeg klarer ikke å vente..håper bildene blir klare og fine.

Men hovedgrunnen til at jeg tar det er at jeg vil ha en bekreftelse til på kjønnet før jeg tar av på shoppingen. ;)

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Vi får gå og fundere på det en liten stund til. Uansett ønsker jeg ikke før ved uke 28-30.

En av grunnene som holder meg tilbake er at jeg ofte synes at 3D-bildene jeg ser er litt "scary"e, og ikke spesielt fine. Noen få bilder utmerker seg og er derfimot fine. Jeg fikk såvidt sett tassen på 3D på ordinær UL (de hadde fått nytt utstyr på Ahus), synes jeg så mer og bedre på 2D jeg, og jordmor var heller ikke imponert over 3D, og sa hun ikke skjønte at folk kunne betale i dyre dommer for dette. Men så var ikke hun ekspert heller da...

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal ta 3D Ultralyd. Har på en måte veldig lyst, for jeg er også så nysgjerrig. Hehe. Og vil også få en bekreftelse på at det virkelig er ei jente i magen min. MEN, siden jeg får flere Ultralyder pga sv.diabetesen, så er jeg i tvil om jeg skal. Jeg vil jo uansett få bekrefta kjønnet neste gang jeg skal ta Ultralyd for å sjekke veksten til den lille. Og får sett gullet litt da.

Skrevet

hvor mye koster det for en 3D ultralyd egentlig?

jeg kunne godt tenkt meg å tatt en 3D ultralyd etterhvert, men er usikker på prisen...

klem

Skrevet

Vi betalte 800 kr..

Syns virkelig det var vært det å se lille nurket vårt en gang til. Fikk med fine bilder og til og med ett par filmer..

Kjekt å se når lille gutt smilte og lo så fint til mamma og pappa =)

Skrevet

jepp, 3d neste uke på tirsdag, er enda litt tidlig, men vil så gjærne se masse greier nå, kansje vi ser kjønn??? spennende blir det allefall :) er forresten bare 16 uker når jeg skal

Skrevet

Åå! Når jeg leser her gleder jeg meg enda mer! Vi skal på 3D om nøyaktig to uker fra idag. har hatt mye UL allerede, men er noe spesielt med 3D. Blir spennende å få superbekreftet kjønnet og se litt av hvordan hun ser ut. Blir kjempemoro! spent!! Ærlig talt har jeg vært litt sånn "å, men er det egentlig nødvendig", men så er det jo kjempekoselig og mannen min er helt i ekstase og helt klar på at "såklart skal vi på 3d" hehe. litt moro at det har vært omvendt av sånn det "pleier".. Men nå gleder jeg meg masse og kan ikke skjønne at jeg var i tvil om å ta en 3D. Blir moro å se henne igjen der inne. Skal på 3D når jeg er rett over uke 28. 28+2 faktisk, Hurra!

Skrevet

Var på 3D ultra idag :) FANTASTISK:Mye bedre enn forventet.Kjæresten min mente hele tia det er bortkasta peng å dra på 3D,men endra mening etter at vi fikk se dn lille gutten våres:)!E jo alt etter kosn barnet ligg å med tanke på gode bilder.Ho som var før mæ,fikk ikke sedd mye pga babyen lå m ansiktet mot ryggen.Så ho skulle tilbake igjen snart..ny time!Gratis

Skrevet

jeg har bestlit d 28.juni.. er nå i uke 28.. Har vert på to allerede p.g.a av høy alder. Jeg er ikke så nysgjerrig på bilder men om alt står bra til med den lille. hvordan morkaken ligger o.lign...Det er nok min mann som ønsker dette mest da dette er hans første..

Skrevet

Vi skal på 3D. og vi var der med nr 1 også, det var mest for "gøy.." liksom.

men så i ettertid er det ei jeg kjenner, som gikk på mange vanlige UL pga reddsel,(grunnet ett mulitidhandikappet barn fra før, ), og der så de ikke noe galt, men hun tok 3D for "gøy" hun også, men endte opp på sykehuset, for der oppdaget dem at hun ikke hadde nok fostervann, så måtte ligge og bli sjekket så alt gikk bra, så om det er for "gøy" kan man se mer der enn ellers og da faktisk redde det om det er noe som ikke stemmer, så nå gjør vi det for flere grunner da vi sjekker, er verdt penga uansett :)

Skrevet

ja, det skal ihvertfall vi. Vi gjorde det sist, og syns det var toppers. Vi fikk med oss de flotte bildene hjem:) Synes det var verdt pengene :)

Skrevet

Tok i uke 24 sist, og skal ta rundt den uka denne gangen også :)

Skrevet

Vi har tatt 3D/4D UL.

Veldig forskjell på hva man ønsker å vite og ikke om den lille der inne, og det er vel sånn det skal være. Vi er alle forskjellige :o)

Jeg syntes det var veldig vanskelig å skjønne noe av disse 3Dbildene i begynnelsen, men har opplevd veldig mye positive kommentarer fra venner og familie, som synes det er artig å se lillegutt smile og vinke osv.

Vi fikk masse videoklipp og bilder, og sånn sett mye igjen for penga.

Summa summarum: Jeg var veldig ivrig på å se, men opplever at jeg jo kjenner ham inni meg, så for meg var det mer en kuriositet.

MEN - det er helt fantastisk i forhold til at jeg kan vise dette fram til andre folk, som blir helt på tuppa fordi de får se babyen vår.

Kjempemorsomt for tanter på 12 år , ingeniørkamerater som er opptatt av teknologi og andre som ikke har vært gravide selv.

:o)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!!

Vi har ikke bestemt oss helt ennå, men er nok litt på gli. Både ift. nyskjerrigheten, - og det å ha noe å se fram mot, pluss (som en av dere nevner) få en ekstra sjekk på om alt er bra ;-)

Skrevet

Jeg tenkte at jeg skulle, men føler ikke jeg har behov for det.

Da vi var på ordinær ul fikk vi også se litt på 3d, og jeg har falt pladask for profilbildet i 2d(?) Jeg kjenner han hver dag, så jeg føler at jeg skal klare fint å vente til fødselen. Må jo ha litt spenning i hverdagen og.

Er ikke helt overbevist på å bruke 1000 kr, men kanskje pappaen hadde hatt godt av å se han i 3d. Vi får se. Men tiden går fort, er 22 uker, så 18 igjen..

Skrevet

Er det noen som tenker på stråling??? Det er endel snakk om elektromagnetisk stråling og annen stråling og hva det gjør med barna våre. Jeg hadde ikke tatt ekstra ultralyd selv om det er koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...