Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er virkelig tyngre å være gravid med #2, altså. Det kan rett og slett ikke sammenlignes. Knotten på snart 20 måneder har jo selvsagt NULL forståelse for at mamma er sliten og halvkvalm... Jeg har ikke blitt like kvalm som jeg var med førstemann - ENDA - men selv etter 10 timers søvn er jeg utslitt når jeg våkner. De siste par dagene har jeg gått hjem fra jobb ca 1330 for å sove et par timer før jeg henter i barnehagen, da fungerer jeg sånn noenlunde fram til knotten legger seg. Han må jo ha en mamma som kan bidra litt, også. Samboeren min jobber turnus og har masse vakter for tiden. Det er også mye stress på jobb, med mange sykmeldinger og mye styr, og snart begynner også ferieturnusen... Jeg har snakket mye med sjefen min, hun er heldigvis helt super, og det er nok endel arbeidsoppgaver jeg rett og slett må si at jeg ikke kan ta framover (involverer f.eks. å dra hjemmefra kl 0530, tungt og ensforming fysisk arbeid og EKLE lukter). Det var heldigvis ikke noe problem, det hjelper mye å ha en trebarnsmamma som sjef. :)

Med førstemann presset jeg meg selv altfor hardt i begynnelsen av svangerskapet... Jeg var på jobb, sov på sofaen fra 16-19, og la meg etterpå. Jeg var helt borte, og kjørte meg selv i grøfta. Nå skal jeg ta litt bedre vare på meg selv, ikke minst pga lille knotten...

Jeg fikk time hos legen kjapt da jeg strigråt i telefonen til legesekretæren :( - mange traumer fra forrige ganger dukker opp nå, men jeg har bestemt meg for å konfrontere dem nå, og ikke bare dytte dem bort, for det går ikke i lengden. Jeg skal til legen på tirsdag, og tenkte å be om gradert sykemelding noen uker, slik at jeg kan få sove et par timer før henting i barnehagen slik jeg har gjort denne uka. Erfaringsmessig kommer energien tilbake om noen uker, når jeg ikke er kvalm og klarer å spise normalt igjen.

Langt klageinnlegg, dette! :) Andre med småttiser fra før som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du tar gradert sykemelding allerede nå- det høres kjempelurt ut!! Hørtes litt i overkant mye ut på en gang, spesielt med alt stresset på jobben- så jeg skjønner deg kjempegodt og ville nok gjort det samme selv.

For meg var også 1.tri verst, spesielt pga kvalmen og det at jeg går hjemme m henne store deler av uka- kunne jo ikke bare sykmelde meg fra å passe henne liksom.. Var ikke alltid like kult å henge over doskåla heller, mens flisa stod vedsiden av og lo, og lurte på hva mamma drev med:p

Hadde også noen runder med omgangssyken hos oss alle tre iløpet av 1.tri, pluss litt diverse forkjølelser osv, så det ble lite søvn og harde tak til tider. Jobbet 40 % i tillegg, og ser jo nå i ettertid at de to dagene nok heller burde blitt brukt til å ligge på sofaen, sove, slappe av- og ikke dra tidlig avgårde på jobb, kvalm og zombietrøtt som jeg tross alt var.. SÅ hvis jeg noen gang får en nr 3, skal jeg ihvertfall tenke mindre flink pike, og mer på meg selv og lillegull i magen!!

Kan trøste deg med at 2.tri foreløpig har vært myyye bedre; jeg er i fin-fin form, ingen plager å snakke om, og selv om magen begynner å komme litt i veien for en del krumspring og hoppla hopp på gulvet, så går det tross alt veldig bra det hele, og flisa gir meg også mye energi og positive tanker! Lite søvn til tider fortsatt og ganske trøtt, men det har jeg på en måte blitt vant til iløpet av det siste halvannet året, og så lenge jeg får sovet ut i helgene går det bra, det også=)

Nå krysser jeg bare fingrene for at bekkenløsninga holder seg unna, hvis ikke kan det bli en laaang sommer, før hun begynner i bhg i august:p

Skrevet

Ja, du har nok et godt poeng med den flink-pike-tenkningen! Den må jeg bare legge bort denne gangen... Jeg får høre hva legen sier på tirsdag. Fram til da skal det nok gå bra. Foreløpig er jeg heldigvis ikke så dårlig som jeg var forrige gang, og hvis jeg tar litt bedre vare på meg selv, kanskje det ikke blir like ille som forrige gang? Forrige svangerskap var supert så fort jeg rundet 9-10 uker, så jeg håper på det samme denne gangen. :)

Skrevet

Forresten, festlig å høre at Flisa sto og lo mens du kastet opp. :) :) :) De er herlige, disse små!

Skrevet

Ble positiv test på meg også :-) Så jeg følger i hælene på deg...

Æsj, den kvalmen er gørr! Hørtes lurt ut å roe ned litt, ettersom du allerede er såpass trøtt og sliten. Det er jo, som du sier, noe helt annet å gå gravid når man har en liten aktiv knert å ta vare på i tillegg....

Jeg var veldig kvalm de første 4 mnd forrige gang. Er veldig redd det skal bli sånn igjen denne gangen, for det taklet jeg heller dårlig. Foreløpig får jeg bare en litt småkvalm sultfølelse når det er "lenge" siden mat (lenge er det IKKE, bare føles slik). Litt ekstra trøtt. Merket absolutt ingenting så tidlig i forrige svangerskap. Håper inderlig at det ikke betyr at jeg blir mer kvalm enn sist... Grøss.

Skrevet

GRATULERER med positiv test, Lillepusen-78! Så gøy! Vi får satse på at vi ikke blir like kvalme denne gangen - ingen svangeskap er jo like. Jeg var heldigvis bare kvalm i tre uker forrige gang - men da var jeg til gjengjeld kvalm 24/7. Skulle heller hatt den berømmelige morgenkvalmen, i stedet for hele-døgnet-kvalmen...

Jeg forsøker også å få tak i en MaM tubesak, de ser geniale ut når man må begynne å kneppe opp buksene! Men Krusedull har noe feil med hjemmesiden sin... :(

Skrevet

Takk :-) Tør ikke glede meg heeelt ennå - er jo så tidlig.... men det går forhåpentligvis bra.

Kvalme hele døgnet er grusomt. Var sånn jeg også, men ikke om natten heldigvis. Jobbe kunne jeg imidlertid glemme de første månedene. Håper å kunne jobbe mer dette svangerskapet...

Hva er MaM tubesak?

Skrevet

Wiiii- grattis så mye til deg også, Lillepusen, dette var gode nyheter:D Så morsomt at det kommer stadig flere kjente fjes tilbake her på BIM, skal bli spennende å følge dere videre fremover begge to=)

haha, ja flisa stod enten og lo og etterlignet brekningene mine, eller så ble hun sååå trist vettu, når hun så at tårene mine spruta (de gjør ofte det når jeg kaster opp, vet ikke hvorfor)- og ville koose og trøste mamman sin.. Søte jenta mi:)

Hvordan går det med deres små nå for tiden forresten? De trives i barnehagen, sover godt om natten? Her er nattesøvnen god sålenge hun ikke er syk, men det har hun jo dessverre vært en hel del dette siste halvåret da:p

Skrevet

Knotten min stortrives i barnehagen, de er masse ute nå i det fine været, og det elsker han. Han går i en friluftsbarnehage, så de er endel på tur og ser på maur og andre spennende ting! Ellers krever han ikke mer enn en spade og litt sand for å være lykkelig. ;) Nattesøvnen går finfint, så lenge han ikke er syk selvsagt... Det er så HERLIG å ha et barn som endelig sover hele natta! Vi har også vært MYE syke - omtrent sammenhengende fra jul til påske. :( Ofte ble jeg og min kjære enda sykere enn knotten... Jeg har aldri tatt så mange egenmeldingsdager noen gang som det siste halve året!

Jeg tenker også endel på at det er tidlig, Lillepusen, men det er uansett ikke noe man kan gjøre, annet enn å krysse fingrene... Jeg tenker også slik at hvis det skulle gå galt, er det som oftest en veldig god grunn til det, f.eks. alvorlige kromosomfeil. Slike ting styrer vi ikke over. Man må bare være positiv og ta en dag i gangen... Uansett har man aldri noen garanti for å få et friskt barn, jeg føler meg så heldig hver eneste dag som har nettopp det! :)

Skrevet

Lillepusen-78 og meg80, var ikke dere i september2008-klubbben eller sånn ca rundt der, synes jeg kan huske dere :)

Er også forferdelig trett, var det hele forrige svangerskap og håpet å slippe denne gangen men det ser jammen ikke sånn ut, nei..Håper inderlig det gir seg etter noen uker denne ganga, har jo en småttis på 20 mnd å ta meg av, og en mann som jobber borte tre dager i uka. Er 100 % sykemeldt ut neste uke allerede, så håper jeg kan begynne å jobbe igjen etter det.

Skrevet

Knotten min er født i oktober 08, så det kan nok stemme at vi har vært på samme trimesterforum forrige gang, ja. :)

Skrevet

Takk, Lykkelig. Moro at vi er flere "gamle kjente" som skal henge på BIM/DIB :-) Ikke noe er som gamledager, med din, Ellas og Husmus' skravletråd.... ;-)

Mamma til skjønn prins: Jo, gutten min er født i september -08. Hvor langt på vei er du, da?

Knerten min trives veldig godt i barnehagen. Det å være ute er det absolutt beste. Han elsker trilleturer, sandkassa, bade i bassenget, og å bare løpe omkring... Så deilig med denne årstida, så mye enklere og så mye mer å finne på.

Skrevet

Har du forresten fått sykemelding, meg-80?

Skrevet

Nei, jeg skal til legen på tirsdag. Tenkte å be om 40-50% sykemelding, slik at jeg får sovet på ettermiddagen før jeg henter knotten i barnehagen... Jeg helt avhengig av en hvil på 2-3 timer midt på dagen for tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...