Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

En god klem til alle sterke jenter her inne!!!! Lykke til både med medisinering, ruging og graviditet!!

Jeg lurte på en ting; jeg satte inn fryse-egg den 1.6, har spottet (tror det er det, for det har vært veldig lite) siden rd 3. I dag er det noe mer (jeg fikk en "strekk" på høyre side i magen i dag da jeg måtte løfte min lille gutt på 16 kg, tror dere det kan være utslagsgivende for om man lykkes eller ei?), fikk mer blødning etter det. Jeg er på rd 9, og tok en test i dag som var (helt) negativ. Ville dere ha stoppet å ta medisiner nå, kan rd 9 ansees som for tidlig å ta test?? Har IKKE mye håp for dette forsøket, og har egentlig lyst til å slutte å ta medisiner. Bruker klexane, prednisolon, progynova og cyclogest.

Hva vil dere ha gjort?

Takknemlig for svar :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141962594-hva-ville-dere-ha-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde fortsatt med medisinering til jeg hadde fått mensen på ordentlig, eller tatt en blodprøve (men dag 9 er for tidlig). Det er så mange eksempler på blødninger/smerter på ulike stadier i rugefasen, så alt kan skje.

Klem fra

Kjære dere.

Tusen takk for svarene!

Da har jeg tatt cyclogest i kveld også.

Grunnen til at jeg lurte er at da jeg ringte en ev ivf-klinikkene her, mente hun jeg pratet med at man skulle ha fått i hvertfall litt utslag på testen på rd 9. Min var fullstendig uten skyggestrek av noe slag.

Er det noen som har hatt små blødninger (eller spotting, hva er forskjellen?) i rugetida, og likevel vært gravid? Hva skyldes disse blødningene, bare såre slimhinner pga progresterontilskuddet?? Kan man lettere få blødninger hvis man bruker blodfortynnende?

Siste spørsmål; jeg skal ha en samtale på Aleris om noen uker, for et event siste forsøk der. Er det noen her som kan fortelle hvilke erfaringer dere har med de? Er de like dyktige som Hausken? Er kjempefornøyd med Hausken, men kjenner at reisen til og fra ++ er slitsom, og lurer på å prøve en klinikk i Oslo. Skal også høre om jeg kan bli undersøkt med saltvannsinnsprøyting mv, for å sjekke at alt er bra. Er det noen som har vært gjennom det? Er det en stor operasjon?

God klem fra Niffi

hei igjen, Niffi,

det der med rugedag 9 ville jeg tatt med en klype salt. Det stemmer ikke for feks mange av jentene herv inne. På siste forsøk testet jeg neg. dag 10 men pos dag 12. Nå endte det riktignok i kjemisk, men jeg hadde dobling av hcg så det kunne likegjerne ha gått min vei.

Ja, du kan lettere blø ved blodfortynnende, og progesteronen kan føre til såre slimhinner så man blør litt. Den type småblødninger betyr ingenting. Du kjenner jo når mensen er igang for alvor...

Jeg har hatt ett forsøk på Hausken, men er nå på Aleris. Jeg er veldig fornøyd - det var jeg med Hausken også. Både dr. Magnus og Dr Holst er htyggelige, dyktige karer.

Saltvannsundersøkelse (er det det du mener..??) er piece of cake, egentlig kun en vanlig gyn. hvor de pumper saltvann opp i livmoren for å se om alt er som det skal. Tar 5 minutter og gjør ikke vondt. Jeg tok også en privat operasjon der, fjernet muskelknute og endovev. Dr. Magnus utførte det, jeg var superfornøyd med hele seansen. Blir vanskelig å evt. gå tilbake til Ullevåls samlebånd ettter den erfaringen! (Er operert totalt 4 ganger).

Ellers sees vi kanskje i st. petersburg? :-)

God klem fra Sarah

Hei Niffi!

1. Ikke gi opp enda...jeg testet ikke før dag 16 tror jeg og selv da var det ikke superutslag...

2. Blødningen kan skyldes blodfortynnende

3. Jeg anbefaler Hausken fremfor alt annet...særlig for oss voksne...har prøvd flere klinikker både her og der...hadde jeg stolt på tilbakemeldingene fra den ene norsk ehadde jeg ikke vært gravid nå..alderen ble et stort og negativt tema som stresset meg veldig enda alt gikk bra med forsøkene...

Hos Hausken fikk jeg positive utslag + graviditet + han prøvde nye ting ikke bare det alle andre gjorde...

4. Saltvannsskylling var helt ukomlisert og var gjort på 1 2 3...

5. Hva med lapraskopi? Kan det være noe der inne sm lager trøbbel?

6. Ikke løft tungt akkurat nå.

7. Har du prøvd Dhea? Det brukte jeg siste forsøk + Puregon + kort regimen...

Sånn.....lykke til kjære....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...