Gå til innhold

UKE 20 JENTENE

tofni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg melder meg inn her;-) Hvordan går det med deg så langt? Her er jeg både trøtt, kvalm og har vondt i puppene.... Hærlig!

Kjenner jeg er litt bekymret for at det skal gå galt, men det er vel bare slik det er å være nygravid! Gleder med til jeg har vært på ul, det sies at dersom de ser et bankende hjerte så er det 96% sjanse for at det skal gå bra.

Jeg krysser fingrene for at det går bra for oss alle:-)

Hei hei.

Slenger meg på denne tråden jeg også. Jeg er 5+1 idag ;) Synes tiden går fryktelig sakte frem mot UL 24juni. Det gleder jeg meg til. :)))

Jeg er også trøtt, vondt i brystene og til tider litt kvalm. Liten matlyst.Er blitt skikkelig matlei....

Bekymret ja,det er du nok ikke alene om nei, kjenner at jeg er skikkelig bekymret. Men det kommer vell av at vi er ny gravide og har ikke fått sett hjertet banke enda.

Har dere fortalt den STORE nyheten til noen? Vi har fortalt det til foreldrene mine,og hans foreldre, søsteren min,2 gode venninner av meg og en god kamerat av mannen. Har lyst til å skrike det ut til alle sammen. Men regner med å vente iallefall til vi har vært på UL :)

Krysser også fingrene for oss alle sammen. :)))))

Hei hei Ønsker oss baby! Vi har klekket den store nyheten til min mor, hans foreldre og et nært vennepar. Eller har vi bestemt oss for å vente med å offentliggjøre nyheten til 29. juli.

Jeg skal på ultralyd i uke 26 så da skal nok du inn litt før meg:-) Blir iallefall spennende å høre hvordan det har gått med deg!

Hei tingeling***

Vi har også tenkt å prøva å vente til den 30 juli ca med å fortelle det til resten av "verden". Men det spørs om vi klarer det.

Idag har jeg vært skikkelig kvalm og trøtt. Har sovet i nesten hele dag....Håper ikke den kvalmen varer lenge. Det er ikke gått å gå rundt å gulpe hele dagen!! ;(

Jeg grugleder meg skikkelig til UL...Er redd for at de ikke skal se ett hjerte som slår,eller at det ikke er noe der inni... Men det er vell normalt å tenke slik når alt er så nytt å enn vet så lite om alt?!

Når jeg får se et/to hjerte® som slår så slapper jeg kanksje litt mer av enn det jeg har gjort til nå. Jeg er så redd for at jeg plutselig skal blø å at det er slutt.

Men jeg er jo virkelig gravid,så jeg burde jo være glad for at vi endelig har klart det :)))))) Men det er ikke lett å slappe av å ikke være nervøs...

Har dere det slik?

Ja, det er ikke lett å vente med å fortelle den gode nyheten. Men jeg tenker at den første milepælen er ul, kan være jeg røper nyheten for noen flere dersom den går bra.

Jeg har hatt en anfall av svimmelhet i dag og var skikkelig kvalm. Det ble heldigvis bedre etter en høneblund på sofaen:-)

Jeg tror de fleste av oss nygravide er både spent og nervøs før ul, det er nok helt normalt. Jeg har ei jente på 9 år. Jeg husker jeg hadde en blødning da jeg var gravid med henne i uke 7 og var bekymret for at jeg hadde mistet. Men gleden var stor da vi så et bankende hjerte på ul. Vi får håpe det går bra med oss alle på ul!!!! Det gjør det helt sikkert! Det blir spennende for dere å se om det er en eller to der inne! Jeg satte inn bare et egg så da er det vel liten sannsynlighet for at det er flere enn en i magen.

Jeg tror vi bare må bli flinkere til å gi litt f....... Og heller bruke energien på å glede oss over det nye livet som begynner å ta form inne i magen vår. Men det er vanskelig å ikke tenke de negative tankene, Jeg tror vi forbereder oss på det værste,men stort sett så går det jo bra! I uke 5-8 er det jo 89% sjanse for at det skal gå bra, og det er jo ikke en så aller værst prosent:-)

Sender mange positive tanker til dere!!!!

Annonse

Hei jenter!

Jeg har vært bortreist noen dager. Har fortsatt ikke noe særlig til symptomer, bortsett fra trøttere og mer sliten enn vanlig. Kvalmen holder seg borte enn så lenge, jeg bør vel være glad for det. Venter og venter på 1. UL, tror også det er lettere å slappe av etter det. 2 uker igjen til den! Er så spent på om det er 1 eller 2!

Vi har ikke sagt det til så mange, men planlegger å fortelle den nærmeste familie + at jeg har fortalt det til min beste venninne. Noen av disse vet jo delvis hva vi har holdt på med uansett, så da er det ikke så lett å skjule det i 3 mnd. Resten av verden får vite det i slutten av juli/begynnelsen av august.

Dagene snegler seg avgårde, må vel prøve å ikke tenke for mye på det, så går kanskje tiden litt fortere ;)

Hvordan går det med dere?

Hei igjen.-) Helt topp å ha vår egen tråd her inne. Jeg har heller ikke noe særlig til symptomer tofni. Jeg har vært litt bekymret for det. Litt flau må jeg innrømme at jeg var så bekymret at jeg i forrige uke måtte gå å kjøpe en graviditetstest til for å få en bekreftelse på om jeg fortsatt var gravid... haha.

I utgangspunktet hadde vi ikke tenkt til å fortelle til noen før vi hadde sett på UL at det virkelig var noe, men nå har det seg slik at det nærmeste familie og noen venner liekvel har fått nyss i våre forsøk, og da var det vanskelig å skjule når den første testen var positiv. Jeg kan jo ikke lyve heller akkurat :-)

Ellers har den siste uken vært tung. Moren min døde i forrige uke, etter å ha vært syk lenge. Men jeg er veldig glad jeg fikk fortalt henne at jeg var gravid før det var for sent. Hun har ventet lenge på det... Så for min del går det litt opp og ned om dagen. Noen stunder er veldig tunge og i andre stunder ser jeg at jeg må ta meg selv i nakken å fungere normalt.

Men det er faktisk litt deilig å ha dette forumet her, fordi det er litt på siden, litt bort fra det som er tungt og med fokus på positive ting osm faktisk skjer i våre liv nå.

Jeg har UL den 2.juli, og synes det er fryktelig lenge til. Men jeg gleder meg og krysser fingrene for å se et hjerte. Er fryktelig spent på dere andre også, men regner med at dere holder tråden oppdatert :-)

Kjære Thilil! Kondolerer så mye, det var utrolig trist å lese om din mamma! Det var godt du fortalte henne det, så fikk hun ta del i gleden din. Hun fortsetter nok å følge med på dere ovenfra, selv om hun ikke er i vår fysiske hverdag.

Håper spiren(e) din er en liten trøst, og at den klamrer seg fast. Det blir så spennende med UL! Jeg har UL 30 juni.

Stor klem til deg!

Thiil jeg har også vært litt bekymret over få symptomer, men vi bør vel egentlig være glade for det..

Jeg testet med ny graviditetstest i dag tidlig fordi de jeg har fått har vært så svake. I dag kom det raskt opp en tydelig strek :) Så nå kan jeg vel slå meg til ro med det. Det er ikke flaut å ville ta flere tester, tenk alt vi har gått igjennom for å komme hit, da trenger vi å få det bekreftet litt ekstra ;)

Til Thilil! Kondolerer! Det var trist å høre om din mors bortgang. Jeg mistet min far under 1. forsøket mitt for 6 måneder siden. Det blir mange følelser som dukker opp når man mister noen som man er glad i. Håper du får mulighet til å ta godt vare på deg selv nå i tiden fremover. Å husk at inni magen din så vokser det 1 eller kanskje 2 små vidunder:-)

tofni: Jeg hadde også svake streker på mine to første tester. Sist lørdag tok jeg en CB digitaltest. Der stod det gravid 3+, Så da må det vel forhåpentligvis være en slags økning i HCG nivå. Ellers så har jeg ikke så mange symptomer bortsett fra trøtthet og ømme pupper.

Heihei! :-)

Slenger meg på denne tråden! :-)

Kondolerer Thilil!! :-( Det var veldig trist å høre! Har ikke ord jeg.. Håper det etter forholdene går bra med deg!

Jeg er 6+1 i dag, i følge terminkalkulatoren på babyverden. For jeg skal sette uttaksdatoen som befruktningsdatoen? Det er helt utrolig at hjertet allerede slår...

Jeg skulle også ønske jeg hadde symptomer.. Jeg har ingen, og burde jo selvfølgelig bare være glad for det.. Men det hadde jo vært deilig med et lite tegn på at jeg faktisk er gravid :-)

Ønsker oss baby ¤GRAVID¤ , ser ut som dere er førstemann ut på ul. :-) Har du en følelse på om det er en eller to der inne? tofni og Thilil, har dere en følelse av hvor mange?

Vi skal på ul 28 juni, er superspent på om det er en eller to der inne.. Har egentlig ingen magefølelse, men må innrømme at jeg tittet litt bort på tvillingvognene på Barnas Hus her om dagen :-) Men vi er veldig fornøyd uansett hvor mange hjerter som banker!! :-)

Det er kun 3 som vet at vi har prøvd på søsken, og det er kun 2 av de som vet jeg er gravid.. Skjønner egentlig ikke at jeg klarer å holde det hemmelig, er veldig redd jeg forsnakker meg en dag.. Spesielt siden "alle" her er gravide, dvs 6 stk (familie, venner, kollega). Jeg har egentlig lyst å vente med å si det til folk spør.. Tenker på når folk egentlig tør å spør, ser ikke akkurat for meg at svigermor tør å si at jeg ser litt gravid ut. Hehe :-) Men med mindre magen kommer ekstremt tidlig (fikk ikke antydning til mage før 6mnd sist) så klarer jeg nok ikke å holde meg så lenge... Må bare legge til at når vi prøvde på førstemann i 2008, så visste foreldre, søsken og venner at vi holdt på med ivf, og de fikk vite at jeg var gravid så fort testen slo ut. Det var veldig mye mas sist, det er grunnen til at vi har holdt det litt mer hemmelig nå, for å få ro.. :-)

Hvem er dere egentlig? Gøy å bli litt mer kjent, hvis vi skal følge hverandre her inne :-)

Starter jeg, så får dere slenge dere på om dere vil.. Jeg er da 23 år, fra sørlandet. Har vært gift i 3 år. Jeg har endo og en tett eggelder, mens mannen har litt dårlig kvalitet, derfor har det blitt icsi på oss. Har ei aldeles nydelig jente på 18 mnd som også er blitt til ved icsi i Porsgrunn (første fersk forsøk). Begynte søskenforsøk i februar. Prøvde først på et fryseforsøk (hadde 2 på frys fra første), men ingen av de overlevde opptiningen. Ved første fersk forsøk (icsi) klaffet det jammen med denne gangen også! Har satt inn to egg, og ingen igjen på frys. Hadde ikke de store forhåpningene denne gangen, så overraskelsen var stor da jeg testet positivt! :-) Har termin 11 februar (tror jeg). Jeg jobber deltid på sykehjem, så derfor er ikke snuppa i barnehage og vi koser oss masse hjemme! :-)

Snuppa satt på fanget mitt her om dagen, så sa mannen at "mamma har baby i magen". Så løftet hun på genseren min, pekte, sa "der er den" og smilte så fint, så søt :-)

Håper alle spirene her klorer seg fast!! :-)

Heihei:)

Jeg er 6+1 i dag :) Ligger en dag etter deg da Lykkeliten *10.12.08*. Jeg har også regnet utifra uttakksdag som befruktningsdag, er ikke det riktig da? Ble litt usikker om jeg har tenkt feil, da Ønsker oss baby fikk satt inn egg en dag tidligere enn meg, og hun er nå 6+0. Er det hun eller jeg som tar feil, eller er det annerledes når man regner i forhold til frys eller fersk forsøk? Jeg hadde fersk forsøk da.

Jeg har en følelse av at det er en, men det er kanskje for at jeg håper mest på det. Har egentlig hatt litt skrekk for å få tvillinger, og jeg ble ganske paff da de sa at ja da setter vi inn 2 egg hos deg! Dette var 1. forsøket mitt og jeg er unde 30 år, men i og med at de kun var 2-delte på innsett dagen, fikk jeg altså 2. (De spurte ikke engang hva jeg ønsket). Jeg trodde løpet var kjørt og at det ikke kom til å gå, så jeg ble kjempeoverrasket over en positiv test :) :) Selv om jeg håper mest på 1, så er 2 også mer enn velkomne, man klarer vel det og, og jeg er jo klart kjempetakknemlig for all hjelpen vi har fått :) (Føler at jeg høres utakknemlig ut nå, når så mange fortsatt sliter og da jeg vet at jeg er veldig heldig).

Jeg er 29 år og fra Oslo. Vi har også hatt ICSI pga dårlig sædkvalitet. Vi har prøvd i ca 3 år, samboere og kjærester i snart 9 år.

Jeg jobber heltid i helsesektoren. Gleder meg så mye til tiden fremover! Har drømt om å være gravid i mange år. Det er helt fantastisk at drømmen har gått i oppfyllelse. Dette er aller første gangen at jeg er gravid i hele mitt liv.

Jeg håper også at alle spirer klorer seg fast. Det blir gøy å følge dere gjennom 1. UL og videre:)

Annonse

Heihei! :-)

Har tenkt litt.. I forhold til terminen jeg fikk sist jeg var gravid, så stemmer det at uttak er befruktningsdag, men kommer til å spør i Porsgrunn når jeg skal på ul om termindato. Det er vel litt annerledes med frys? Hvis de blir fryst ned samme dag som vi har innsett, og så tint opp igjen en ann dag.. Vet ikke jeg, har aldri tenkt over det egentlig.. Kanskje ønsker oss baby kan svare på det: Hvilken dag terminen regnes fra ved fryseforsøk?

Spurte de ikke om du ønsket to? Jeg trodde egentlig det var veldig strengt, for vi fikk sånn skriv med oss hjem da vi var på uttak, der det stod hvor mye som skulle til for å få to egg tilbake. Jeg sa selv til en av sykepleierne at jeg hadde mistet litt troa på frys (da ingen av mine to overlevde), og at jeg ikke ønsket gå gjennom medisiner til frys enda en gang uten å få no innsett (fikk så vanvittig hodepine og svimling av dem), så hvis det bare var to brukende egg, så ønsket jeg begge to. Det var null problem, fikk satt enn to uten problem. Et 4 delt og et 2 delt... Det er absolutt ikke sånn at jeg ønsker tvillinger, jeg tenkte noen ganger etter innsett at det kanskje var dumt å få satt inn to, hvis det mot alle odds skulle bli tvillinger, men... Så jeg skjønner følelsen din med at du føler deg litt utakknemlig, men det er jo slettes ikke sånn!! :-) Når jeg ble gravid med førsteman følte jeg det var litt dårlig stemning inne på ass.befr hvis noen sa at de sleit med søskenforsøk, de ble sett ned på fordi at de ikke var fornøyd med å få et barn, når noen tross alt hadde strevd i mange år uten å få et barn.. Heldigvis er det ikke sånn nå... Alle som har stevd med å bli gravide skjønner vel at man ikke er utakknemlig fordi om man sier at man ikke ønsker å få tvillinger!! Syns egentlig det ser litt søtt ut med tvillinger, føler den tvillingfølelsen kommer litt jeg... Hehe :-) Guri, det blir spennende på ul!! :-)

Heltid? Du er heldig du!! :-) Fins jo ikke heltidsstillinger her!! :-( Bare masse masse deltid..

Jeg gleder meg til magen kommer!! :-)

• 2 uker senere...

Nå har det vært litt stille på dene tråden en stund. Hvordan går det med dere jenter?

Ønsker oss baby ¤GRAVID¤ og Lykkeliten har vel allerede vært på UL? Er så spent på å høre hvordan det gikk med dere? Var det en eller to spirer der inne? så dere hjertet banke?Tofni du skal vel på UL i morgen, og Tingeling en gang i løpet av denne uken? Gleder meg til¨å høre dere fortelle om det.

Selv skal jeg på UL på fredag og gleder meg veldig. Jeg fikk satt inn to egg og jeg må si at jeg nesten håper det er to der inne :-) skjønner jo at det vil være slitsomt med tvillinger, men likevel kjennes det ut som en kjempebonus! Men er selvfølgelig veldig glad om det blir én også. Å dette er spennende :-)

Lykkeliten: nei de spurte ikke om jeg ville ha to.

Jeg har væt på UL i dag!!! Det var ett lite foster med et nydelig bankende hjerte! Er så glad og lettet. Har hatt endel smerter i magen i det siste, men ikke pga graviditeten, men ble likevel litt bekymret.. Gyn sa at hun så rester etter det andre fosteret. Jeg er kjempeglad for ett levende foster og også litt lettet for at det bare er ett.

Håper det går bra på UL med dere andre. Oppdater oss dere som allerede har vært.

Masse lykke til på fredag Thilil, jeg krysser fingrene for 1 eller 2 bankende hjerter for deg :)

Jeg må vel oppdatere inne på sia vårres;-) Jeg hadde en tidlig ul onsdag 23.6 pga. blødninger. Ventet egentlig på en beskjed om at det ikke var noe å se der inne, men jammen var det et lite gull på 6 mm med et bankende hjerte. Hadde nå på mandag ul gjennom klinikken og vi fikk se at lillegull hadde vokst til 8mm og hjerte banket 130 slag pr. minutt. FANTASTISK!

Litt om oss: Vi er samboere som bor i trondheim. Jeg er 29 år. Jobber som lærer og er veldig glad for at det er lang ferie nå. Det passer bra siden jeg er både trøtt og kvalm for tiden.

Vi har ei fantastisk fin jente på 9 år, som veldig gjerne ønsker seg søsken...Etter en dramatisk xu i 2007 fikk vi henvisning til ivf. Hadde et fesk forsøk i november 2009 som ble negativt. Fryseegget overlevde ikke opptiningen så vi satte i gang med fersk forsøk nr.2 og da ble det sannelig positivt.

Vi har en spennende tid foran oss jenter:-) Blir hyggelig å bli jent med dere!

Svarer deg her inne og jeg tingeling *** :) Så utrolig deilig med ett bankende hjerte!! Spesielt godt må det ha vært å se det etter litt blødninger. Jeg synes også det var godt å se at alt var bra spesielt pga magesmerter. Mye vi skal bekymre oss for her. Neste milepæl blir 12 uker. Det er altfor lett å bekymre seg, må prøve å bare nyte det nå så godt som mulig :) :) Det blir så spennende å følge dere!! Jeg gleder meg sånn til stor mage og å kjenne liv fra huleboeren!!

Yes!!! Var på UL i dag og fikk kke se bare ett, men to bankende hjerter! Utrolig morsomt å se. Den ene var 1,8 og den andre 1.9 cm, og det var visst helt normalt. Veldig lettet nå, for jeg har ikke kjent noen symptomer i de siste par ukene, så jeg har lurt litt.

Men dette blir gøy. Passer på å si det nå, for det kan jo hende jeg sier noe annet når jeg sitter der med to små som gråter, spiser til totalt forskjeige tider, og må skifte bleie annenhver gang!!

Hurra hurra!! Gratulerer så mye Thilil! Dette ble dobbel lykke for deg :) Veldig glad på dine vegne.

Jeg har også stort sett vært symptomfri hele tiden bortsett fra litt sliten i starten. Men nå har jeg jammen meg begynt å bli veeeldig sliten igjen, må sove flere ganger om dagen, og jeg tror det er litt svangerskapskvalme på vei.. må i alle fall småspise hele tiden for å ikke føle meg uvel. Bare deilig å kjenne noen symptomer! Passer bra med sommerferie snart, da er det bare å slappe av og å nyte tilværelsen!

God klem til dere alle

Hei jenter!

Jeg var på 2. UL i dag (på sykehuset). Lille reka er 17 mm lang og alt stod bra til!!

Jeg fikk termindato til 14. februar (valentines dag <3). Men skjønner ikke helt hvordan de regner. Hvis jeg bruker egguttak som befruktningsdag (20 mai) gir alle terminkalkulatorer på internett meg termin 12 februar. Noen som er gode på det her??

Håper det står bra til med alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...