Gå til innhold

Hvor tidlig kan jeg skjære opp frukt til fruktfat i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha med fruktfag i bhg i morgen, i forbindelse med sommerfest. Har kjøpt inn jordbær, bananer, kiwi, appelsiner, vannmelon, ananas, pærer og druer. Kan jeg skjære, og legge opp i kveld, pakke inn i plast og sette i kjøleskapet uten at det blir stygt til i morgentidlig? Jeg vet bananen bør vente, men hva med det andre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet med alt til i morgen, bare legg skjærebrettet klar og frukfatet klart så går det raskt.

Skrevet

Appelsiner, ananas og druer (hvis du skal skjære opp druene også) kan fint kuttes i dag. Pærer går også fint hvis du heller litt sitronsaft over slik at de ikke blir brune. Resten bør du ta i morgen, fordi mye av det blir veldig vannete og stygt. Ha alle sortene i hver sin boks i kjøleskapet.

Skrevet

Hehe, da har ikke du deltatt på morgenene våre ;) Hadde vært ypperlig å fått unnagjort mesteparten i kveld, da vi jeg likevel er oppe halv seks på en vanlig morgen.. hehe

Noen som vet om jeg kan skjære opp resten av frukten i kveld?

HI

Skrevet

Jeg hadde også ventet med alt til i morgen.. Druene kan deles opp i små "porsjonsklaser" idag da, frukten kan vaskes.. Lykke til :)

Skrevet

Den er grei! Takk :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...