Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål ift tannlegebesøk. Noen som hjelpe meg å bli litt klokere.

Satte opp time hos tannlege for utskifting av plomber før jeg visste at jeg var gravid. Har ikke time før slutten av juli og da er jeg ca 3 mnd på vei. Begynte å tenke å på om det ikke er bra med alle kjemikaliene og røntgen mens man er gravid. Vil jo ta alle forhåndsregler man skal ta slik at lille knerten ikke tar skade av noe:) Mener å ha hørt at vanlig tannsjekk er ekstra viktig under svangersakp siden det er en del gravide som lettere får hull. Eller er jeg helt på jordet?:/

Noen som vet noe om dette?

Hilsen første gang gravid med mange spørsmål:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært til tannlegen 3 ganger under svangerskapet nå, og jeg ga beskjed til tannlegen. Fikk på meg sånn blyforkle når de tok bilder, også fikk jeg bedøvelse uten adrenalin eller hva ho sa sånn at det ikke ville skade barnet.

Så i følge min tannlege var det ikke skadelig å få fikset litt på tennene :)

Men det med plombe er jeg litt usikker på, du kan jo bare ringe å høre?

Skrevet

Ja, det er viktig med en tannlegetur i svangerskapet! Ang plomber og slikt vet jeg ikke, men det kan helt sikkert tannlegen din svare deg på.

Skrevet

Bedøvelse og vanlig borring av hull går fint, men retningslinjene nå er man ikke skifter amalgamfyllinger på gravide. 2. trimester er beste tiden å gjøre behandling på, ikke så mye som skjer som i 1. også er man ikke så stor som i 3.

Hilsen tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...