Gå til innhold

Hvor mange av dere spotter?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk diagnosen moderat endometriose etter laparaskopi i 2009. Helt siden jeg var i tenårene ha jeg hatt blødninger utenom menstrasjonene og jeg begynner alltid å spotte noen dager før mens. Opp til en uke. Jeg lurer på om dette er knyttet til endometriosen og lurer dermed på om hvor mange av dere som spotter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141962389-hvor-mange-av-dere-spotter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har fått påvist endometriose eg også, men har ikkje blitt sjekka med laparaskopi, så eg anar dessverre ikkje kor gale det eventuelt er. Gjekk på p-pilla i 10 år, og var i periodar veldig plaga med spotting medan eg gjekk på den. Etter eg slutta i oktober har eg hatt lite spotting eigentleg, men får det alltid noken daga før menstruasjonen, ca 2-3 er mest vanleg. Då er det i varierande mengde, farge og konsistens. Går til akupunktur for diverse plager, og på tirsdag sette ho ei nål i øyret mitt, samtidig som ho "åja og offa" seg over at det var mykje grums i forbindelse med livmora mi. Etter det har spotta eit par-tre daga , og dette sjøl om eg er på dag 11 i syklusen. Litt uvanleg, so kanskje har ho truffe noke me den nåla... (???)

Spotting i forbindelse med menstruasjon er nok relativt vanleg trur eg, men endometriosen kan nok bidra til spotting ellers i syklusen. For all del, eg er ingen ekspert, men....! :) Ana ikkje om svaret var noke til svar, men... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...