*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Tenker sånn med tanke på når man kan bytte ut bagen i vogna med sittedelen.. Og når man ikke trenger støtte nakken lenger når man har de på fanget? Mathias er sterk i nakken og holder hodet lenge oppe av gangen når han ligger på magen, men når kan han holde på egen hånd? Hva er vanlig ca?
Babyønske �� Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Gutten min var rundt 6 uker når han holdt hodet godt selv. Men tror det er litt tidlig igjen. Har en nabo nå som har en på 8-9 uker, og han er ikke nærheten så sterk som min gutt var på den tiden. Så det er nokså individuelt. Ang det å sitte i oppreist i vogna(og sitting generelt), så har ikke det med hvor godt de holder hodet å gjøre. Det har med hvor sterk de er i ryggen. En generell anbefaling er jo at de ikke skal sitte oppreist før de setter seg opp selv. Dette er vel ikke alltid så lett å gjennomføre, men det bør sitte noenlunde stødig og oppreist før de settes i sittende stilling hverfall. Hvis babyen synker sammen når den sitter er det litt for tidlig for den å sitte.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2010 ok:) takk for svar:) Får se hvordan ting utvikler seg framover:) Han er så nysgjerrig og ikke så begeistret for å ligge i vogna..
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har også en liten gut som er kjempenyskjerrig på tur. Og blir kjempegrinete om han blir liggende i vogna. Hos oss funker det kjempebra med bæresjal. setter han opp i den så han får titte på alt han vil. Når han sovner legger jeg han bare i vogna og triller videre. =)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 hvilket bæresjal anbefaler du?
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Vi byttet ut bagdelen med sportsvogn når vesla var 2.5 mnd. Satt da ryggen på første hakk, noe som er bittelitt helling er ikke snakk om noe mer enn 10cm opp eller noe slikt tenker jeg. Det er akkurat nok til at hun får se hva som skjer rundt seg og det er ikke noe belastning for rygg osv. Hun holdt hodet oppe selv når hun var ca 6 uker tenker jeg.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har moby wrap bæresjal. veldig fornøyd. får babyen helt tett inntill og får dekt beina i sjalet når de er så små. Se på lotusbarn sine nettsider så finner du masse info om forskjellige sjal. Har også en meitai jeg fikk for noen dager siden. Fornøyd med det også men beina stikker ut på denne.
FrøkenSprøken Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Med førstemann brukte jeg en liten pute under madrassen i bagvogna fra han var rundt 4 mnd gammel. Da begynte han å nekte å ligge i vogn, og jeg orket ikke å bære hele tiden. Han satt ikke, langt ifra, men han kom seg nok opp til at han fikk se litt. Lillesnuppa her er mye roligere, og ligger kjempefint i baggen sin enda, men jeg vet at det er vanlig at babyer får en sterk trang til å opp og se når de er rundt 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå