Trultetryne Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jenta mi vil ha pupp hele tiden.Jeg holder på å bli tullete. Hun er snart 7 mnd. Jeg var å veide henne idag, og hun var 8300 gram.. opp 600 gram på tre uker, så hun får da nok mat. Vi har akkurat fått rutine på grøt på kvelden, ellers får hun bare pupp. Burde jeg begynne med grøt til frokost nå? Hun får fortsatt pupp 1-2 ganger om natta.
Gjest eelis+kian Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg hadde nok gitt mer fast føde ja, enten middag eller frokost :-) Min gutt spiste tre måltider da han var 7 mnd.
Trultetryne Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Vi kom litt sent i gang.. og hun har ikke vært så veldig interessert heller, men tror jeg kanskje skal prøve med frokost.
Gjest Kira06 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Enig med eelis her om at kanskje det kan være på tide at du starter med flere måltid fast føde. Datteren min er 8,5 mnd, og spiser fire måltid fast føde. I tillegg ammer jeg kun morgen og kveld. Skjønner at det kan være vanskelig hvis hun ikke er så glad i fast føde, men det må være slitsomt å gi pupp hele tiden. Og ser ikke ut som om hun lider noe nød når det kommer til vektoppgangen:) Datteren min veide 400 gr mindre enn din på 8 mnd kontrollen, og hun er som legen sa: "fortsatt god og lubben" (må leses med indisk/norsk aksent.. hehe)
Kgw og Lillebror Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Heia, høres nok lurt ut å øke opp litt på måltidene med fast føde. Lillegutten min er jo like gammel som Snuppis, veier 7 kg og han spiser nå 2-3 måltider pr dag, og pupp. Hører med til historien at han spiser lite pupp på dagen nå da han lett blir avledet, og derfor tar det igjen på natt, GRR. Inntil nylig spiste han 1 gang pr natt, siste to uker våknet både 2 og 3 ganger........... Han får fortsatt 4 mnd grøt da han liker den best, tar ofte i litt fruktmos for å variere smaken. Begynt å like noen middagsglass, spes pasta, og liker veldig godt yoghurten med blåbær fra hipp og den fra Nestle med banan og mango tror jeg det er;) Og Frutti , barnesmoothi, og div fruktmoser funker bra som mellommåltid. Gir også vann, merket at han er tørst til måltidene, selv om han får pupp. Prøver å lure han til å drikke vann på natta også, men det går dårlig gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå