SagflisiHåret Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg forsøker å lære henne å underholde seg selv med å leke og rulle rundt. Noen ganger går det strålende, andre ganger blir det grining. Føler generelt at jeg sitter mye med henne på gulvet, enten leker med henne eller leser avisa ved siden av henne. Enn dere? hun er forresten 5 månder.
Rampongi Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Vi har også alltid hatt fokus på at hun skal lære seg å leke alene og ikke minst finne utav ting selv, men legger til rette for henne så klart. La oss si at vi sitter sammen med henne 1/3 av tiden på gulvet, så sitter hun alene resten, sånn omtrent. Hun er 9 mnd og kjempeflink til å pusle alene nå.
Gjest eelis+kian Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Min gutt er også flink til å leke alene, men det har han vært hele tiden. Jeg leker ikke så veldig mye sammen med han, men vi leser bøker og synger og danser sammen. Som med Rampongi, sitter jeg sammen med han kanskje 1/3 av tiden :-)
det er berre mordi Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Hun har ikke LITT ro i kroppen engang, mitt lille krapyl, så hun er ikke veldig flink til å leke alene. Hun klarer det kanskje i 5 minutter, (hvis hun får hendene i noe hun ikke har sett før) men etter det er det sutring, for da skal det skje noe annet. Aller helst skal hun ut å gå. Nekter å krype - setter seg på rompa og strekker hendene mot meg og roper; "MMMMMUMMMUMMM!!" Blir ikke fred å få før hun har tatt knekken på ryggen min. Er straks 8 mnd.
Rødhette <309+<312 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Mini har alltid vært kjempe flink å leke alene, han liker best å utforske tingene på egen hånd, han begynte med dette rundt 5 mnd, før det var det mye leking på gulvet sammen med mor eller far, men jeg syns det er viktig at de små lærer seg at de ikke kan få oppmerksomheten hele tiden og de må bli vandt til at mamma gjør litt husarbeid innimellom. men jeg ligger jo selvfølgelig tingene til rette for han, vi har ikke alle lekene hannes framme samtidlig, noe ligger på rommet hans, så vi bytter litt leker innimellom, og det er stor stas når vi drar fram duplo klossene, og da bygger vi ofte sammen på gulvet (mor bygger og mini drar klossene utover gulvet, gøy å rote) men han stortrives når han får leke alene, utforske ting og finne leker og kaste ball, han kan holde på i timesvis for seg selv, og han liker å følge med på alt jeg gjør, går jeg inn på badet for å brette klær, følger han etter å drar alle klærene utover gulvet. mater jeg fiskene i akvariet, kommer han bort og slår på glasset og babler i vei vasker jeg gulv, kommer han krypende etter og babler og ler. Men jeg tror alle barn/babyer må lære å leke alene og aktivisere seg selv, leker man alltid med de, vil de jo selvfølgelig at du skal gjøre det. :-) Mini her er forresten 11mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå