Gjest eelis+kian Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har jo ammet hele tiden, og nå gjør det plutselig vondt igjen. Jeg føler meg ganske sikker på at det er på grunn av tennene han har fått, men sånn skal det vel ikke være? Hva gjør vi galt? Kommer det til å bli bedre etter hvert? Jeg ser for meg at det bare blir verre, han har jo mange tenner igjen... *grøss*
Gjest Kira06 Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Ja, det er ikke noe morsomt å amme lengre! Her er det fire tenner som har kommet frem, og amming er nesten blitt tortur. Brystvortene er røde og såre, og føles litt slik det gjorde den første uken etter at hun ble født. Jeg har hatt det slik noen uker nå, og ammer kun morgen og kveld. Så vurderer nå sterkt å slutte og amme.
mamma og my Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Kan det være at du har fått sopp? Når en har ammet en stund, og plutselig får vondt igjen, kan det være sopp. Det er vanlig at brystvortene er røde, og du har stikking eller sting i brystet, og at det blir vondere underveis når du ammer. Det er ganske greit å behandle. Står mye om det på ammehjelpen.no.
Anettemor82 Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Fire tenner her også, men det er ikke vondt å amme så jeg tror også at det kanskje kan være noe annet som gjør at du har vondt. Jeg får seff vondt når han biter, men ikke når han drikker.
Gjest eelis+kian Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Det er ikke nok ikke sopp, symptomene stemmer ikke. Dessuten kjenner jeg tannen hans gnage mot brystvorten når jeg ammer, så jeg tror nok det er der det kommer fra. Også bruker han å bite tak og dra hodet til siden, auu. Jeg skal til hs i neste uke og tenkte å snakke med henne om å slutte å amme. Han er jo helt Bonanza ved puppen i tillegg, sparker og slår og knør og skal ligge på magen, og i det hele tatt. Det er ikke koselig å amme lenger :-(
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Det var litt nedtur i starten da jeg ikke klarte å amme uten å bruke skjold, men nå er jeg rimelig fornøyd med at jeg fortsatte med det... Det er sikkert stor forskjell på barna om de bruker tennene eller ikke når de ammer, men min er nok også av det "sadistiske" slaget :-) Tvi-tvi, håper det går seg til for dere. Og om ikke så har du da holdt ut ganske lenge med amminga. Det skal du være stolt over uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå