Gå til innhold

Å stille opp i media

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er flere her som har stått frem i ukeblader /magasiner/aviser. Hvordan har det vært ? Har dere vært åpen/anonyme? Hvilke tilbakemeldinger har dere fått ?

Jeg lurer på dette fordi jeg har blitt spurt om å stille til intervju i en avis, og er tvilende til det. Samtidig skal artikkelen vinkles på mange ulike måter¨å få barn på, og om det bør åpnes for at single får hjelp her i Norge, og om ED skal tillates. Jeg er jo veldig for alt dette og har lyst å fremme det synet. Men er usikker på å "oute"meg selv, og ikke minst ungene for alle. Jeg er jo helt åpen om hvordan ungene er blitt til for venner og kjente, men jeg vet ikke om jeg ønsker at "alle" skal vite det.

Hva ville dere gjort ?????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141961714-%C3%A5-stille-opp-i-media/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gitte!

Jeg har stilt opp i media to ganger, sist gang i forbindelse med at jeg har valgt å få barn på ny-måten. For meg er det en selvfølge å være åpen med navn og bilde når jeg sier ja til å la meg intervjue, mest fordi et anonymt intervju ville gi inntrykk av at jeg har noe å skjule eller noe å skamme meg over.

Hvis du bestemmer deg for å stille til intervju, så be om å få lese gjennom intervjuet før det trykkes. Mange journalister vil si ja til det, du har krav på å få lese sitatene dine.

Lykke til med valget!

Hei,

Vi har stilt opp to ganger. Første gang i Foreldre og barn, da datteren var 1 år. Det var en veldig ok opplevelse, bare positive tilbakemeldnger, og utrolig mange sådanne. Fra både kjente og fremmede.

Andre gang var på gaysir.no.

Selve intervjuet og artikkelen var ok, men det jeg var fullstendig uforberedt på var at gud og hvermann kunne kommentere på artikkelen.

Det var en mindre hyggelig opplevelse!

En ting er at alle er berettiget sine meninger, og at vi må tåle å høre andre mislike de valgene vi har gjort. Men å sitte og lese folk kommentere direkte på våre barn, i mindre hyggelige vendinger, det var rått og veldig ubehagelig!

Og nei, jeg vil ikke la oss intervjue av en nettavis igjen!

Du har jo en åpen blogg, med mange bilder av både deg og barna dine. Jeg vet ikke ditt fulle navn, men jeg vet navna på barna dine, og hvor i Norge dere bor, så skulle vel ikke være så veldig vanskelig for hvemsomhelst å finne frem til akkurat deg.

Dette hørtes veldig krasst ut, det er ikke meningen. Men, du sier at du ikke er sikker på om du vil at "alle" skal vite det. Poenget mitt er vel at "alle" kan vite det allerede... :)

Lykke til med valget. Jeg syns det er veldig bra at flere og flere velger å fronte disse temaene.

(Selv har jeg to barn, gutt og jente, laget på gamlemåten, med samme mann. Ikke akkurat noe å stille opp i media for... ;)

Ja, jeg er helt med på hva du mener Kristi, men samtidig er ikke bloggen min kjent for andre enn de i "bloggverden" og nettverden ellers. Og min nærmeste familie. Og navnet mitt står der, det er jo derfor jeg også ble kontaktet av denne avisa. Og ja, foretar en et nettsøk, så finner de meg. Og det er helt greit. Jeg er totalt komfortabel med valget mitt.

Jeg føler likevel at jeg ikke ønsker å stå frem mer enn jeg gjør idag med bloggen. Tenker litt at jeg ikke ønsker å bli gjenkjent av gud og hvermann i byen her når jeg er ute og handler. Jeg bor i en liten by (hvor sikkert de fleste vet det allerede* fnis*...), men jeg ønsker altså ikke å vise trynet mitt flere steder enn i bloggen.

Det er altså min konklusjon, ergo jeg har takket nei til forespørselen.

All respekt for dere som stiller opp, det tøft gjort !!!!

Det skjønner jeg godt. Jeg vet jo ikke hvilken avis som kontaktet deg heller, og hvor stor den er. Godt du er komfortabel med valget ditt, for jeg liker å lese bloggen din ;)

Skjønner godt at du ikke vil bli "kjendis" med dette her. Gratulerer med et valg. Ha en god helg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...