Gjest Mammamoms Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Lillefrøkna på 1 1/2 år elsker å bade, og plasker og koser seg:) Å vaske håret har gått veldig fint, inntil for nå litt siden. Jeg pleier å fylle vann i en plastmugge å helle vann over hodet hennes fra den i stedenfor å bruke dusjhodet. Når hun nå ser jeg kommer med plastmugga med vann løfter hun først armene over hodet for å beskytte seg, og så reiser hun seg gjerne opp i baljen, skriker og lener seg inn i fanget mitt. Desverre er det jo sånn at jo mer "vimsete" hun er, jo større er sjansen for at hun får vann i øynene/ørene, og det er jo lite heldig når hun allerede ikke liker å få vann i hodet. Er det noen som har funnet en god løsning som har hatt det samme problemet?
Lemonia Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Vi kjøpte en sånn greie som forhindrer vann fra å renne ned i ansiktet. Vet ikke hva det heter, men det er en sånn "brem" man trer nedover hodet på barnet og så kan man vaske og skylle håret uten at det renner ned i øynene. Fås på BabyShop og andre babyutstyrsbutikker. Det har i allefall gjort hårvask greiere her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå