Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 I don´t get it! Her fyker jeg rundt i huset og ordner klesvask, oppvask, støvsuger og mopper med veslejenta i sele på magen. Der sover hun som en stein! Vingler rundt i selene skulle en tro, men sover like fullt. MEN så snart jeg lirker henne ned i en myk seng i et stille rom: PLING! Lys våken og hyl og skrik. Noen som kjnner seg igjen? Dere som har baby i samme alder: Er de mer urolige nå som de er blitt 6 uker?
Magia Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Min er snart 4 mnd, men han ble roligere ved 6 uker. men det tok tid å få han til å sove i vogga si. brukte mange kvelder på å gå inn og roe ned hver gang han skrek og så ut igjen. Virket til slutt
Aprilbarn mamma Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 He he, kjenner meg veldig igjen. Datteren min er også 6 uker og hun sover bare på meg. Jeg har bestilt bæresele slik at jeg også etter hvert kan gjøre ting samtidig som hun sover. Men heldigvis er hun mer våken og kan ligge litt alene på teppe sitt nå enn før og om natten sover hun også alene. Men når hun sover på dagtid så kan hun ligge opp ned omtrent og hvis jeg skifter stilling så kan jeg flytte på henne med ganske brå bevegelser uten at hun våkner, men hvis jeg stille og rolig legger henne på teppe sitt eller et annet sted så våkner hun med engang og sutrer, Merkelig. Heldigvis kan hun sove i vogna si alene på tur, men siden vi bor i blokk så kan vi ikke ta med vogna opp i leiligheten. Jeg fikk først litt sånn panikk på at dette må avvennes og fått "gode råd" fra folk om hvordan dette skal gjøres, men har valgt å lytte til intuisjonen og folk på forumet her som sier at dette pleier å gå over av seg selv når hun er trygg og moden og heller nyte denne tiden.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Det blir bedre, litt etter litt. Bare å gi henne litt tid og fortsette å prøve, ikke så lett å være ny i verden.
The Bad Gal Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Det er slettes ikke sikkert det blir bedre, her ble det ikke det med noen av barna. Sitter stuck i sofaen med ei på 4,5 mnd snorkende på fanget nå, er eneste måten hun sover på. Har prøvd det meste, men mine barn hater å sove i vogn(vil ikke være i vogn i våken tilstand heller), de er født med sennep i rumpa og dårlig sovehjerte... Nå er det jo enda håp for din, 6 uker er jo ikke all verdens:-) Tvi-tvi.
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 uff, kjenner dette igjen ja.. slitsomt, uten tvil. Nå blir jeg sikkert arrestert av DIB-polisen, MEN. Jeg lot gutten falle til ro av seg selv i vugga si! dvs. jeg ventet til han hadde sovnet oppå meg la han ned, og om han våknet og sutregråt ( les. ikke hylgråt ) lot jeg han ligge til han falt til ro selv.. dette har funket for oss. Jeg hadde ikke sjansen til å bære han med sele, da jeg var sist var gravid pådro meg en kraftig bekkenløsning som varte lenge etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå