husmus &2 Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Prompen begynner i barnehage i august og da tenkte jeg at det kunne være greit å begynne så smått og handle litt ting og tang. Hva trenger de egentlig i barnehagen? Regndress og vinterdress skjønner jeg, men hva ellers?
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Det jeg har hatt i barnehagen til han store er to totale skift, sokker,truser, genser, bukse og tøfler.På vinteren har jeg ulstilongs og trøye og fleecegenser og bukse. Vinteren har jeg kuldekrem og vår/sommer solkrem
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jenta vår var 16 mnd og gikk selv da hun begynte, får alle måltider i bhg så trenger ikke matboks etc. -Dress og skotøy etter gjeldene forhold (vinter, regn, vår/høst) -Mellomlag av fleece eller ull -Vanlig undertøy/innetøy. Hvor mange skift dere vil ha liggende i bhg kommer an på alder, ferdigheter ved matbordet og lekasjer/bleiebruk samt selfølgelig vær/årstid og plassen i bhg. -Noen barnehager praktiserer innesko/tøfler -Vogn til soving med regntrekk, myggnett, vinterpose/sommerpose, kosedyr og pledd. -Liten sekk til å frakte ting. Vi har valgt en veske som er grei for oss voksne å bære siden hun er for liten til å bære sekken selv. Vi bor lang unna bhg så har egen vogn der. Endel tøy tar vi fram og tilbake, andre ting har vi dobbelt opp både hjemme og i bhg. Trenger det samme utstyret i bhg som hjemme omtrent. Dette er det jeg kommer på i farta.
Gjest Kira06 Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Hehe, må bare kommentere det fantastiske nicket ditt "Kulerunn&sunn":)
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 og nesten det viktigste: merkelapper til å merke alt de har i barnehagen eller har på seg, ned til hver minste sokk!! ellers vil en god del klær forsvinne, og bhg personal vil irritere seg over klær de ikke vet hvem tilhører!! ellers vil jeg si at det er viktig å tenke nøye gjennom parkdress valget, ha noe som er løst og lett og ikke tungt... for eksempel reima dresser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå