Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Litt usikker, men vil nok tro at Roma er en forholdsvis kostbar by, så kanskje greit og ta med litt. 3 måltider per dag på restaurant/kafè : 1000 pr. dag Shopping/adgangsbilletter etc: 500 pr. dag
The Bad Gal Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Lommepenger? Når man reiser har man vel med seg VISA eller andre kort, med tilgang på hele kontoen, trenger vel ikke ta ut en viss sum til reisen? Var i gamledager man måtte ha med reisesjekker og beregne beløp... ;-) Uansett; ville tatt med mest mulig, hehe!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg tolket spørsmålet mer som "hvor mye bør man sette av på budsjettet til lommepenger". Noen planlegger jo økonomien litt til ferie også, selv om man ikke bruker pengebelte eller reisesjekker lenger :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Ja, kommer jo til å gå i kort, men er ikke så rik at jeg har 20 000 bare liggende om det skulle være noe, så jeg må spare litt. HI
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Hva skal lommepengene inkludere da? Hvilken standard på mat velger dere? Har dere tenkt å ta taxi, og evt. hvor mye? Skal dere på noen spesielle attraksjoner? Shopper dere mye? Impuls shopping? Har dere dyre vaner med tanke på shopping eller går det mer i å plukke med seg en cd eller ett par sko til 200 kr? Skal dere drikke alkohol? Drikker dere da mye?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Jeg var i roma for et halvt år siden. Å prisene er vell kanskje ikke forandret så my der Men, roma ER dyrt!!!! Så du bør kanskje fort beregne 10 tusen.. Å det er ikke inkludert hotell beløpet.. Å dessuten er det bedre å ha med litt for mye, enn litt for lite
The Bad Gal Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Jeg ville spart opp mest mulig, man skulle alltid ønske man hadde mer å bruke når man er på ferie .... :-) Italia er ikke spesielt billig, akkurat Roma vet jeg ikke, men er jo et populært turistmål, så de presser nok prisene så mye de kan.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Vi har bestilt leiebil. Men ellers skal det inkl; 3 måltider pr. dag Noen dager med en del alkohol Taxi, når vi har drukket Noe shopping, msn ikke mye. Standard: Mellomklasse. Jeg er student, han er snekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå