Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hei, jeg har vært mye inne, men det er første gangen jeg er faktisk inne og skriver noe. Jeg er 24 år, har PCOS, 175-180 høy og veier ca. 130 kg. Sluttet med prevensjon for nesten 3 år siden, men ingen gode nyheter ennå. Har skjønt at jeg må ned i vekt, men lettere sagt enn gjort. Spørsmålet mitt er om jeg kan få pergo for å få eggeløsning eller andre forslag ???
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Du buder sjekke muligheten for å få metformin. Metformin stabiliserer ting i kroppen og du kan få eggløsning av disse. Bruk det en stund og gå ned i vekt. Suppler heller med pergo om du får det senere. Det er tungt å være 130 kg og gravid så om du kunne tatt av litt først hadde det vært supert for kroppen din. Det er en av "bivirkningene" til metformin, at man går ned i vekt. Jeg hadde 7 kg som satt bom fast etter fødsel. Gikk 2 år uten at jeg klarte å gå ned et gram. Begynte på metformin og etter 3 mnd begynte vekten sakte men sikkert å gå nedover. Sluttet på metformin etter å ha gått ned 3,5 kg av de 7 og da stoppet vektnedgangen igjen. Mistet mensen også. Metformin er en allsidig medisin som kan virke på de underligste plager og problemer..
oj_ jeg_skal_bli_far Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg kan fortelle deg en ting ang pergotime. Det fungerer!! Samboeren min sluttet på p-pilla for 3 siden, og siden det har hun ikke hatt mensen. Hun begynte på pergo for en stund siden, og nå nylig smalt det. Vi har tatt 9 graviditetstester og samtlige sier gravid !! Det skal også sies at hun har vært flink til å begynne å trene og begynt å være litt mer bevist på hva hun har dyttet inn i stryta ! Oppsummering! Pergotime = Anti- p pille!!!
lindynatt Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Metformin er en god idee, spesielt hvis du er overvektig og det å være såpass stor som du er, er ike rba for et svangerskap. Mulighetene er store for at du kan være insulinr esistent, metformin og et kosthold med low carb, vil hjelpe på vekten og det i tillegg til trening, er det absolutt effektiste for å a) gå ned iv ekt og få EL
lindynatt Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Metformin er i følge studier mer effektiv enn pergo,s elv hadde jeg null effekt av pergo, bortsatt fra bivirkninger og vektøkelse, med metformin bel syklusene bedre, gikk ned 30 kilo på et år og ble kvitt kvisene
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Takk skal dere ha folkens. Jeg har gått på metformin i nesten 1/2 år uten at den har store virkninger på meg (selv med sunt kost). Men tror at jeg må nesten ta litt hardere tak og gjøre noe med det.... Kan nesten ikke bare akseptere dette En annen ting jeg lurer på er om dere opplever at blodsukkeret blir lavt av å gå på metformin. Jeg tar en tablett om dagen (500 mg) og opplever til tider veldig slap og da har blodsukkeret vært noe lavt.
lindynatt Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 500mg daglig hvis du er HI, er veldig lite. Du burde minst ta 1700mg daglig i følge en tysk klinikk som er spesialisert på pcos) Man skal ikke komme i "følning" under metformin, men jeg mener selv at når jeg gikk på det, var regelmessige måltider viktig, ellers ble kroppen rar.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Sorry, nå er jeg ikke helt med. Hva er HI ?
lindynatt Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 HI=hovedinlegger, altså den som starter tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå