Lille_Nurki Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Er det noen som har tips hvordan vi kan flytte på døgnet til vår datter på 11 uker? Nå får hun siste flaske (er flaskebarn) ca 23.00, men sovner som regel til denne og strever masse for å få en rap. Legger henne ned etter å ha fått en, så våkner hun etter ca 30 min, raper på nytt og gråter til ca 00.30 - fordi hun er overtrøtt men ikke klarer og sovne Sover til ca 8.30, spiser og sover videre til 12-tiden. Skulle gjerne hatt den samme soverytmen, men tidligere på kvelden. Har forsøkt å legge henne etter nest siste flaske (rundt 20.30 tiden), men da er hun klin våken og vil ikke sove. Hvis hun har sovnet etter denne flasken, våkner hun etter en kort power-nap. Slik er det hele kvelden. Har ikke lyst til å vekke henne på morningen/formiddagen, men bør jeg forsøke å holde henne våken etter 8.30? Hun trenger jo søvnen sin
Rampongi Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Vi endra døgnrytmen når piraten ble lagt på eget rom når hun var 4 mnd. Hun hadde frem til da sovna for natta rundt midnatt og sov utover formiddagen, som din. Vi fremskynda natta til nærmere 22.00 de første kveldene. Tok henne ikke opp, men roet henne i senga når hun våkna etter den berømte halvtimen (=hås mamma, som sang alle sangene hun kunne). Etter en ukes tid gikk vi gradvis nedover til nærmere 1900. Det tok ikke mange dagene/ukene før hun skjønte tegninga og ble trøttere tidligere på kvelden. Det gikk forbausende lett hos oss, så mulig at vi valgte helt perfekt tidspunkt for hennes del. Jeg vet av mange som har slitt med dette. Lykke til!
Magia Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har hatt omtrent samme problem med min, bare at han ville gjerne ha noen laaange soveperioder midt på dagen, og ingen om natta i det hele tatt. Vi bestemte oss for en rutine og fulgte den slavisk i tre-fire dager før det satt. Det innebar selvfølgelig at vi måtte vekke lillegutt og holde ham våken, og noen ganger slite med å få han til å sove når det passet oss, men det satt etter noen dager og jeg har aldri vært så letta! Jeg ble gal av å måtte amme og være våken hele natten. Det blir noen dager med mye gråt og hyl, men det er absolutt verdt det! Vi tok sikte på to timer våken med all mulig aktivitet, lek, sang og moro som vi kunne få til, så han hvertfall ikke skulle være våken på natta pga mangel på sosial kontakt. Deretter to timer søvn, og slik så dagen ut til det var leggetid. Han skjønte tegninga etterhvert, og har vært så mye mer fornøyd etter dette
Lille_Nurki Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Hvor gammel var han da? Bør jeg vente til hun er 3-4 mnd før vi forsøker å endre noe, eller kan vi begynne allerede?
Magia Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Vi begynte når han var omtrent 8 uker, og det gikk som sagt kjempefint Noen mener man må vente, og at de ikke skjønner noe av det når de er så små, men det er jeg ikke enig i.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 har samme problemet.. får siste flaske i 22 tiden, våker kl 00-01 for å få mer mat, sover til 0230 eller 0530-0700. Han får som regel smokken i 0230 tiden om han våkner, dette pleier å funke fint,. han sovner igjen. Men når han får mat på morgenen så sover han til 09-10 igjen.. Skulle gjerne hatt denne soveperioden litt tidligere. Han er nesten umulig å holde våken på dagen til tider, han sovner uansett hva vi gjør:P Da skal jeg prøve å starte med leggingen ved nest siste måltid:) Skal se om jeg får dette til å virke:) Sier takk for gode tips damer, selvom der ikke var meg som spurte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå