Gå til innhold

Dere med nummer to, kjøper dere ny vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått penger av mamma, samme sum som vognen til førstemann, til å handle til nummer to for. Ønsker meg ny vogn, men "trenger" det jo strengt tatt ikke...? Er det råflott eller? Man lever jo bare en gang! =) Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte ikke ny vogn med nr to, han kom bare 1,5 år etter nr 1, så var ikke det store behovet. Derimot kjøpte vi en brukt søskenvogn. :)

Nå venter vi nr 3, og skal kjøpe ny vogn :) Hadde vi tatt godt vare på vognen vi kjøpte i 2005 hadde vi ikke behøvd ny, men den måtte vi kaste, så da stiller saken seg litt annerledes.

Viss vognen du har er helt fin, så vet du jo at du ikke trenger ny, men forstår også at det er kjekt å gå på slik shopping :) Så viss ikke det er noe annet du trenger pengene til, så hvorfor ikke? :)

Skrevet

jeg har kjøpt ny vogn :-) har solgt den gammle så hadde ikke så mye valg hehe :)

Skrevet

Kjøper ny vogn for oss, men brukt... Masse brukte vogner til salgs der ute:) Den vi hadde til forrige var vi egentlig aldri helt fornøyd med, blir 3 hjuling nå. Men vi har god råd, velger likevel å kjøpe brukt da vi ikke kommer til å bruke vognen veldig mye, og vi har masse annet gøy å bruke penger på:)

Skrevet

har ikke kjøpt ny vogn til nr 2... men har kjøpt en ny og mindre vogn til storesøster:)

Er fornøgd med vognen vi har fra før, og siden storesøster bare er snart 2 år så er ikke den akkurat så slitt heller... ;-)

Det blir søsteren som får nye ting, mens bebisen overtar vognen, sengen osv... :)

Skrevet

Vogna vår er fortsatt i fin form, vi fikk dessuten et nytt trekk til den sist fordi det var noe feil med det forrige, så det gjør jo at den blir litt "ny" nå med nestemann. Kanskje dere også kan trekke om den, i en ny farge f.eks, og bruke de resterende pengene på noe annet - opprette en sparekonto eller liknende. Vi kjøpte en maclaren trille som vi egentlig har brukt mye mer enn den første vogna. Jeg tror jeg heller ville kjøpt en sånn, utrolig praktisk på sommerhalvåret fra ca 9 mnd!

Skrevet

Kjøper ikke ny bagvogn til nr 2, har en simo kombi som var ny til første og den ble brukt i 6 mnd, så lenge som han godtok å ligge hele tiden. Kjøpte heller en lett 3 hjuling som sportsvogn som han satt mye bedre i, med flere sittetillinger:) Brukt simovogna litt på vinterstid når det har vært myye snø og dårlig brøyta. Så simo vogna er ikke spesielt slitt, men kan nok hende det blir ny sportsvogn på nr 2 etterhvert da den vi har er mye brukt og kanskje ikke overlever en til:)

Skrevet

Litt usikker på hva vi skal gjøre. Vi var ikke fornøyd med den vi hadde til 1.mann, så jeg har veldig lyst å kjøpe ny og selge den vi har :) Storesøster kan få søskenbrett på nye vogna.

Skrevet

Vi bruker samme vogn, selv om det er 4 år siden.

Det er en svart Brio kombi. Kunne egentlig tenkt meg en annen, men tror jeg dropper det. Den er veldig god og kjøre, og ellers ok, selv om det var en ting eller to som irriterte meg litt forrige gang (bl.a at kalesjen ikke gikk så langt fram, så det ble litt pes i regnvær...)

Skrevet

vi kjøper ny til nr 2.. Men det er fordi vi kjøpte brukt til nr en, og den er så slitt.. så kan ikke brukes mer..

Skrevet

Ja jeg må kjøpe ny...solgte etter snuppa på 4 år..visste ikke at jeg skulle ha en til så fort ;P

Skrevet

hadde brukt vogn t nr 1,mn var ik fonøyd me dn pga beggen var så small,så denne gangen bli d en splitter ny emaljunga mondial,stor begg me go plass,treng d i nord i november så d e go plass t voksi posen :))

Skrevet

Kjøpte ny med litt dårlig samvittighet:)

Kommer til å bruke den gamle i barnehagen slik at den største kan sove i den når hun er der.

Skrevet

vi bruker samme vogn som vi har til nr 1 :-)

men her kommer de med 2 års mellomrom så mulig vi må vurdere søskenvogn siden førstemann kun skal gå halv tid i bgh :)

Skrevet

Vi hadde firhjuling til nummer 1....men kjøpte etterhvert PHIL & TED for vi tenkte det var praktisk til søsken. Den er lettere å trille også pga tre hjul...

Nå gikk det litt lenger enn planlagt til nr 2 kom....men vi bruker nok den samme og kan da putte begge oppi...mye bedre enn de breie søskenvognene synes jeg...

Ikke lett...mange ender jo opp med maaaaaange vogner :-D

Skrevet

Vi skal ha ny vogn pga at baggen i den gamle er så liten. Måtte ta den ut da storebror var kun 4 mnd, men d gikk bra siden han kom på våren og vi trengte ikke så mye oppi baggen. Nå får vi novemberbarn og trenger en vogn med en mye større bag pga pose som vi må bruke. Hadde DBS Baby fra før. Storebror bruker også den i bhg så den er veldig godt brukt og vogna har bleika sånn (etter 2 sydenturen) at baggen og vogna er 2 helt forskjellige farger.hehehe

Skrevet

Har en teutonia s3 til førstemann som er 2 år, stort sett fornøyd med den vogna, men det blir nok ny for nr 2 også. Vi trodde ikke at det kom flere så vi solgte bagen, så vi må uansett kjøpe ny bag. Har muligheter til å kjøpe en easy walker til ca 4000 i utlandet i sommer, så vi slår nok til på det, og selger den gamle på Finn.no.

Skrevet

kjøpte brukt til førstemann, og bruker den nå som barnehagevogn. tenker å kjøpe ny vogn denne gangen, og bruke den gamle til eldstegutten som barnehagevogn til nr to også slik at vi slipper å sette en rådyr vogn i barnehagen. MÅ jo ikke ha ny vogn, men synes det er veldig greit å ha den stående i barnehagen (nå bruker vi sportstrille hjemme). er kanskje ikke aldeles nødvendig, men vi har en økonomisk situasjon som tillater det, og siden det er så mye annet man ikke trenger å handle når man allerede har ett barn så bruker vi mer på vogn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...