Gå til innhold

Stellematte oppå vaskemaskin? Tips og erfaring mottas med takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss et hus med et minibad. Det er plass til dusjkabinet, vaskemaskin, do og vask, og da er det fult. Noen som har noen stellebordtips i den anledningen? Vegghengt må evt henge over vaskemaskinen eller doen - og da føler jeg at jeg er like lagt. Og nei, det er heller ikke plass til håndklestativet mitt, eller ei skittentøyskurv:(

Noen som har tips og erfaringer og komme med når det kniper om plassen?!

Fortsetter under...

Skrevet

vi har heller ikke den største plassen på badet, så min plan var få laget et stellebord som står rundt vasemaskinen, da slipper jeg tenke på sentrifugen. Trenger ikke være det mest avanserte greiene, det viktigste er at den ikke står helt kant i kant med vaskemaskinen.

Skrevet

Hva med å bare bruke golvet? Stelleputen kan skyves under vasken eller settes opp mot veggen etter bruk. Man slipper eventuelle fallulykker og man slipper å bruke penger på stellebord. Det er trygt og tar liten plass =)

Skrevet

Vi har hatt stellematte oppå tørketrommel... (varmere enn vaskemaskin) og det gikk helt bra!

Jeg har og brukt stellematten en del på gulv. Da jeg bodde i bitteliten leilighet hadde jeg den i stuen på gulvet! Skjøv den under en hylle når den ikke var i bruk! Hadde da våtservietter o.l. liggende oppå!

Skrevet

Jeg kjenner andre som har hatt stellematte oppå vaskemaskinen. Fungerer veldig bra. Har du plass kan du heller henge opp hyller over til å ha ulike ting i. Vi har også lite bad, men vaskemaskinen er ikke der, så hos oss blir det å stelle på gulvet. Skulle det bli veldig upraktisk får vi vurdere en kommode, men da blir det trangt. Hadde jeg, som deg, hatt vaskemaskin der inne hadde jeg brukt den.

Skrevet

Vaskemaskinen pleier å være i riktig høyde. Selv syns jeg det blir en belastning for ryggen å stelle på gulvet og løfte barnet opp derfra hele tida.

Annonse

Skrevet

Vi hadde det samme problemet sist gang. Vi begynte med bare En stellematte opp på vaskemaskin, men syns den sklei litt mye. Evt løsning på det er å ha antiskli matte under eller noe lignende. Vi endte opp med å kjøpe et stellebrett i tre,med kant rundt. Sånn som er ment til å være stelleplass over grindseng. Vi kjøpte til sånne "krydderhyller" i sink fra Ikea, festet dem med strips til siden av stellebrettet, der var det plass til bleier,kluter,salver osv. Det fungerte helt supert! Stellebrettet kjøpte vi på barnashus.

Skrevet

Vi har stellebord med badekar på badet oppe. Men i steden for å løpe opp og ned hele tiden så har jeg stellematte oppå vaskemaskinen på vaskerommet:) Har hylle over til diverse utstyr og bleiebag som henger på skapdøra(har klesskap til yttertøy på vaskerommet)...

Det funker veldig greit for oss:) Det blir varmt nok på vaskerommet pga vaskemaskin og fryser som står der inne. Det er riktig høyde også:)

Ville anbefalt dette i steden for gulvet,pga belastningen på ryggen som flere her kommenterer. Jeg syns ikke det er noe godt å ikke ha riktig høyde.

Skrevet

Tusen takk for alle forslagene! Mannemannen sier at det er et vaskerom i kjelleren, og at vi kan sette vaskemaskinen der. Da blir til tilstrekkelig med plass til stellebordet på badet oppe:)

Vi har altså ikke overtatt nøklene i huset, som dere kanskje skjønner:)

Skrevet

Funker kjempebra med stellematte paa vaskemaskinen. Saa lenge den staar stött er det heller ikke noe problem med sentrifugeringen.

Skrevet

Jeg har stelt mine to på gulvet, det er så deilig å kunne snu seg vekk fra ungen et øyeblikk innimellom uten å være redd for fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...