Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Tja, Bergens Tidene er jo svær på jobbannonser. Men de står etter alt å dømme også på finn.no. Lokalaviser i distriktene rundt Bergen. Eller så er det jo mange bedrifter som har stillingsutlysninger på egne nettsider og gjerne også egen karriereportaler.
Monajenten Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 Takk for tips. Finner liksom ingen jobber:´-(
Tommage♀♂ Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Kommunen har nok egen hjemmeside hvor du finner alle kommunale stillinger
Rampongi Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 jobbnorge.no har statlige jobber. Er det spesielle steder/firma du vil jobbe for, sjekk hjemmesidene deres. Om det ikke er utlyst noe. send en åpen søknad og ring en ukes tid etterpå. Møt opp på stedene du vil jobbe og be om en sjanse. Det kan være kjempeskummelt, men det viser mot og styrke og de husker deg til senere Lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Alle stillinger som lyses ut skal vel ut på nav.no. Så der bør du finne det som er. Bare pass på å ikke begrense søket ditt for mye som en del jeg kjenner gjør. Hva slags jobb leiter du etter?
Monajenten Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2010 Grafisk designer, men det er ingenting i Bergen nå som jeg finner som passer for meg. Har søkt på både "grafisk design", "grafisk" og "design". På sistnevnte kommer det bare opp en haug av ingeniørjobber:-/
♥♥♥ Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Det kan være et tips å sende interessesøknader til aktuelle arbeidsgivere. En venninne av meg gjorde det, og vips fikk hun et vikariat som ble til fast stilling. Enkelte arbeidsgivere har noe ledighet som de ikke har utlyst
*Little Miss Sunshine* Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Aner ikke ift. grafisk designer jobber men www.monster.no er også en jobbsøkeside. Da jeg søkte jobb brukte jeg mest sidene til de forskjellige fylkeskommuner, men da så jeg etter lærerjobber...
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Ok. Da er det jo ganske spesifikt på både sted og yrke. Ikke sikkert det er lyst ut noe. Du får sende åpne søknader da. Jeg skal være åpen for ulike ting når jeg leiter så jeg bare går inn på nav.no og søker på alle ledige stillinger i fylket mitt hver dag. Blir ikke så mange siden jeg gjør dette daglig. Og er jo ikke så ofte det er noe som jeg er kvalifisert til, men går hvertfall ikke glipp av noe;)
Monajenten Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har sendt en del åpne søknader, men for litt siden vi hadde besøk på skole av en grafisk designer fra et av de største byråene i Bergen, og hun sa at hvis det ikke var utlyst stillinger skulle man IKKE sende søknad. Det har jo jeg gjort da...men får vel heller gjerne ringe, men det syns jeg er dritskummelt. Jeg ser på andre ting også altså, men føler liksom jeg har sett "alt" på Nav og Finn nå, hehe:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Det kan jo hende du må gjøre det jeg må, søke jobber som ikke er drømmejobber mens man venter på at en drømmejobb skal dukke opp:) Prøv å finne noe som er litt relevant i mellomtiden f.eks. Er jo ikke noe gøy, men når man står etter studier med ingen jobb, ingen økonomiske rettigheter og utgifter og barn, så må vi jo det:)
Monajenten Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har en deltidsjobb hos en fotograf, så sånn sett er jeg heldig:) Er bare ikke så mye jobb akkurat nå;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2010 #14 Skrevet 10. juni 2010 Så deilig da. Det hjelper jo på. Hvilken fotograf jobber du hos? Har et par bekjente som jobber freelance hos fotografer i Bergen. Og en av de som skal jobbe som "lærling" hos noen.
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Jeg kjenner ikke til din bransje, men hva med vikarbyråer og eller rekrutteringsbyrå. Kanskje det kan være steder å kontakte og iallefall legge igjen CV'en.
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Sjekk manpower. De både rekrutterer og er et utleieselskap for arbeidskraft. Du har valgt et yrke det ikke er så lett å få tak i jobb i, så det kan jo hende det er lurt å gå via manpower e.l. for å få et bein innafor så fort som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå