zassy☆ Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Han vil ikke likevel..vil vente.. jeg er både skuffet og trist og litt sint nå..har gledet meg så veldig..han vil "vente 1 år eller noe sånt".. SUKK!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 uff... hva er grunnen til det??? har vondt av deg nå!! håper han endrer mening!!! tenker på deg...
zassy☆ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2010 Hei. Nei han har vært litt usikker hele tiden..ikke på at han vil ha barn, men når. Tror ikke helt han har skjønt hvor alvorlig jeg tar det heller, for jeg føler meg jo lurt når han hele tiden sier noe og så trekker seg osv.Det er jo alltid noe..nå var det det med at han helst vil jeg skal ha jobb først, og det forstår jeg jo godt egentlig! Men jeg vet at det bare er en unnskyldning, for det er liksom alltid noe. Føler meg bare så tom nå..hadde sett så fram til dette så det er en merkelig følelse nå :/ Nesten som en slags sorg faktisk, rart.
Frøkna80 Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Neeei... Det var dårlig gjort...! Skjønner godt at du føler deg lurt, ihvertfall hvis han tidligere har sagt at dere skulle begynne å prøve nå i sommer. Det er som du sier, det er alltid noe, alltid en grunn til å utsette. Men hva med å sette deg ned og forklare for han hvor mye dette betydde for deg, og at du føler deg litt lurt da han er litt frem og tilbake? Uten å anklage eller være sint, men bare for å fortelle han hvordan du føler om dette. Det kan jo være han forstår deg bedre da, og at dere evt. kan bli enige om et tidspunkt som passer dere begge og som faktisk blir gjeldende. Håper virkelig det løser seg for deg!! Sender deg en klem:)
zassy☆ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2010 Hei Frøkna80 Takk for gode råd. Ja får ta en prat om dette senere også tror jeg. Fikk ei melding fra han i sta da, og han beklaget det i går og sa at ingenting var "satt i stein" da..så høres jo ut for at han er litt åpen for en løsning, men blir vel neppe i sommer da. Vet ikke om jeg skal slutte å ta folat eller ikke, hehe, Passer tanteungen min dag..blir ikke bedre da Uff, prøver liksom å ta det litt bra også..vil ikke at dette skal bli en krangel og et negativt tema liksom,men klart jeg er skuffet! Skal prøve å få tatt en prat senere og forklare ham det rolig slik du foreslår. Klem tilbake
Frøkna80 Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Da høres det jo ut som han har tenkt litt på det, og kanskje dere kan møtes litt på halvveien? Ut ifra det inntrykket jeg har fått fra bl.a. venninner, så virker det som om menn har mer vanskelig for å bestemme seg for å sette i gang enn det vi jenter har. Det er som du nevnte alltid ett eller annet som må være på plass først. Hvis man skal vente til man er fullt ut 100 % klar for å få barn, så tror jeg man må vente lenge... Da det gjelder folaten så kan det kanskje være greit å fortsette? Du vet jo aldri, kanskje det ikke drøyer så lenge allikevel? Jeg begynte allerede i mars med folat, men har hatt litt lave verdier fra før av, så tenkte det var greit for å være helt sikker.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 hei igjen!! får så vondt av deg.. men det virker jo som om at det ikke er helt utsatt når han sier det han sa nå!!! håper på dere kan bli enige.. hørtes veldig lurt ut det frøkna80 sa. men hvordan går det med jobbsøking da? kanskje hvis du prøver deg på å søke andre type jobber enn det du har gjort også.. ( nå vet jo ikke jeg hva du har søkt og ikke) men tenker at man kanskje kan ta noe midlertidig.. bare for å ha en inntekt liksom.. da har han ingenting å bruke imot deg!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Huff....så utrolig leit!! Skjønner deg godt,,,,samboern min er heller ikke HELT sikker. Han var heller ikke det før vi plutselig begynte prøvinga på snuppa. Tror noen gutter aldri blir helt sikre, da er det viktig å ikke pushe masse hver dag men ta jevnlige lange samtaler om hva som skjer. FOr det ødelegger såååå masse for oss følelsesmeddig(vi blir skuffa, lei oss, savner magen som skulle vært der+++++) og det er slitsomt for den andre parten som ikke klarer å bestemme seg og føler et press......... Jeg ville tatt en kveld og lagd god middag og dessert. KJøpt inn noen øl og tent noen stearinlys. Slå AV tv, pc og slike ting og PRAT om det! Tving han til å prate skikkelig om det, for DET kan man kreve!!! Det hjalp her;) Si at du trenger et fast svar innen en spesiell dato eller noe.....slik at han MÅ tenke igjennom det innen da! Tenker på deg snuppa...vet hvor vondt det er:(
Åse❣ Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 uffuff sånt er ikke noe hyggelig. Leit han ikke forstår hvor vondt det er for deg når han vingler så masse. Vi var så uenige at vi bestemte til slutt når vi skulle begynne. En mnd som var ok for oss begge, der ingen kunne presse på før eller se nei når tiden nærmer seg. Han vil jo ha barn, men ikke akk nå. og jeg vil ha nå og ikke vente noe lenger. Dermed møtes vi på midveien og er begge fornøyde med det Det tar 9 mnd før ungen er ute og det kan ta enda lenger tid dersom det ikke sitter med en gang også. Vi blir prøvere i oktober og har for 2 mnd siden begynt med folat. Like greit å ta det? står ingen steder at det gir noe negativ virkning dersom man tar det i lengre tid Lykke til
zassy☆ Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2010 Hei dere alle og tusen takk for gode råd og oppmuntring! Har bestemt meg for å la det hele ligge litt..og så får vi se..vil ikke presse på så han bare føler stress rundt det..skal iallefall vente til ferien og se hva som skjer.. Blir det ikke noe da, får jeg heller ta en alvorlig prat rundt dette når vi kommer hjem igjen
Frøkna80 Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Hyggelig å høre fra deg igjen! Nå ser det desverre ut som at jeg havner i samme situasjon som deg... Samboeren min vet ikke helt om han er klar riktig ennå han heller allikevel... Krysser fingrene for oss at vi slipper å vente så altfor lenge! Klem:)
zassy☆ Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2010 Hei Frøkna80, uff det var leit å høre da! Hva har han å si da? fått kalde føtter bare eller er det en spesiell grunn? Blir så forvirra av kjæresten min jeg altså..han sier han vil vente ikke sant..men så i kveld så viser han meg en sånn babybody på¨nett (med et kult motiv på) og sier: Sånn må vi kjøpe! Jeg bare: Til deg..? hehe.. Blir jo totalforvirra jeg..hvis han virkelig ikke var klar, og når han så hvor lei meg jeg ble, er jo dette litt rart??!? Jaja, har bestemt meg for å ikke prate mer om dette med mindre han tar det opp selv, skal bare kose meg på ferie nå snart og så får vi se.. håper HÅPER at HAN plutselig tar det opp i stedet, så slipper jeg å være masa..og i tillegg ville det føltes betryggende at jeg var helt sikker på at han ville da. Det er jammen ikke lett å gå å vente å håpe, men samtidig la vær å mase.. ja vi får håpe vi slipper å vente så lenge
Frøkna80 Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Ikke akkurat kalde føtter, men vi ble enige sånn rundt juletider at vi skulle begynne å prøve nå i sommerferien. Da regnet han vel med at han skulle føle seg helt klar til da, for det var jo langt frem i tid. Men nå som vi har kommet tidspunktet for at vi skal begynne å prøve, så føler han seg ikke helt klar allikevel. Han har ikke sagt at det er helt uaktuelt nå i juli, for han sier jo at det kan godt være at ting faller på plass for han frem til da. Men jeg skjønner liksom ikke helt at det kan gå fra å ikke være helt klar nå, til å være helt klar om bare noen uker, da han allerede har hatt et halv år på seg til å innstille seg på det... Blir litt forvirra jeg også... Tok en sånn EL-test om morgenen forrige helg som var positiv, og kom smilende i senga og fortalte om det (glad for at kroppen fungerer! ). Regnet med at det ikke ble noe sex da, for han har jo litt noia for at jeg skal bli gravid "for tidlig". Men det ene ledet til det andre, og han tok ikke frem kondomen før i slutten av "akten". Lå og smilte for meg selv etterpå, for da følte jeg at dette var jo noe veldig positivt, at han var litt avslappet til det! Men så begynte han å lure på hva i all verden han hadde holdt på med, jeg hadde jo EL osv osv... Så da kom det jo frem at han ikke var så klar allikevel... Hehe, må bare flire av den kommentaren din:) "Til deg...?" Skal prøve å ikke snakke så mye om det jeg heller, og heller krysse fingrene for at det ordner seg om ikke så altfor lenge. Er som du sier, ikke noe gøy å føle at man maser... Hadde vært en deilig følelse at det var han som tok initiativet! Ble litt langt og rotete dette, men godt å få luftet litt frustrasjon! Vi får holde hverandre oppdatert:)
zassy☆ Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 21. juni 2010 ok ja jeg sjønner godt hvordan du har det! Jeg har prøvd å forklare kjæresten min at jeg tror ikke at han magisk "blir klar" en dag..i blant må man bare hoppe i det liksom. Prøver å si at jeg er jo like usikker som ham (angående når det gjelder hva som venter oss osv) og at jeg er glad for at vi skal gjøre det sammen og lære sammen, slik at han skjønner at det ikke er bare han som er redd/nervøs/usikker osv, jeg har jo slike tanker jeg også, men det virker kanskje ikke slik fordi jeg er "klar". Tror også heller ikke at det noengang kommer et "rett tidspunkt". Det er jo ALLTID noe.. han bruker den veldig ofte nemlig, at bare når det og det har skjedd så skal vi begynne å prøve..men så blir det ikke sånn likevel. Tenker kjæresten din begynte å tenke litt etter den akten ja, hehe.. faktisk har kjæresten min et par ganger i fylla latt vær å "hoppe av i svingen", men det har liksom alltid vært på feil tidspunkt i syklusen, hehe..får bare sjenke han full i sommer jeg Forresten så spurte han søstra mi for en stund siden om hvordan det var med barn, om de (søstra mi og samboeren) alltid var slitne? Og da sa hun som sant var at ja det var hun faktisk..hehe, jeg tenkte bare "neeeei...si noe positivt!!" Men jeg vil ikke røpe til henne eller noen at vi går litt med barnetanker..skal være en overraskelse når det skjer Vi får bare håpe at både min og din blir litt mer klare snart, høres ut som de er litt like også da? Med tanke på at de plutselig i det ene øyeblikket kan være litt avslappet (med tanke på prevansjon f.eks) og så angrer seg eller blir nervøs etterpå, hehe, og så det med at det høres ut som de vil ha barn..bare ikke riktig enda.. Ja godt å få ut frustrasjon!! To uker til ferie her nå..jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke fortsatt har forhåpninger om at ting skal skje på ferie..og blir nok veldig skuffet hvis jeg fortsatt må vente lenge :/ Men men, en dag av gangen
Frøkna80 Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Helt enig med deg! Jeg også forsøker å fortelle kjæresten at man blir nok aldri 100 % sikker, og at jeg også er spent og nervøs for hvordan det blir å bli foreldre, for det er jo noe nytt og ganske ukjent. Men han er veldig snill og god da, og forteller meg ofte at han er helt sikker på at han vil ha barn med meg, og at jeg kommer til å bli en god mor:) Vi snakket forresten med et vennepar her for ikke så lenge siden om barn og foreldrerollen. Venninna mi fortalte at det var det beste som hadde skjedd henne, og det var så verdt det! Og så satt mannen hennes på sidelinjen og sa litt spakt med jevne mellomrom: "Men det er jo litt slitsomt også da..." Hihi:) Virker som det er litt typisk menn dette her. Hehe, ja, du får sjenke han litt i sommer ja;) Neida, vi får håpe det løser seg ganske snart nå, det er så surt å gå slik å vente, og så blir stemningen hjemme litt preget av det også. De virker nok litt like de mennene våre ja! Prøver å fortelle meg selv at det ikke blir noe nå i sommer, slik at jeg ikke blir for skuffet, men det er vanskelig å unngå å ha noen forhåpninger... En dag av gangen ja! Og krysse fingrene...
zassy☆ Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 26. juni 2010 Ja det er nok litt typisk menn Forresten, gjett hva, i dag fikk jeg mensen! For tidlig! Jippi! hehe, jeg hadde nemlig sett med frykt at jeg kom til å få mensen akkurat de dagene vi reiser til syden, skikkelig typisk! Så ble superglad i dag da mensen plutselig kom! :-D Ikke at det betyr så mye nå lenger da.. men kanskje er det skjebnen som vil at jeg skal ha eggeløsning i syden?? HEHE ;p Ikke lenge til vi reiser nå! Gleder meg dødsmye! Blir godt med ferie - uansett! Håper du også får en fin sommer Frøkna80, kanskje vi snakkes her inne senere Klemklem
Frøkna80 Skrevet 26. juni 2010 #17 Skrevet 26. juni 2010 Da har vi mensen likt! Hehe... Fikk min i går, litt for tidlig jeg også. Håper dere får en flott tur! Og kanskje det blir resultater av turen...? Hvem vet! Riktig god sommer, og god tur! Klem:)
zassy☆ Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #18 Skrevet 18. juli 2010 Håper du også har en fin sommer Frøkna80 Er tilbake fra ferie jeg og har hatt det helt strålende Ble faktisk prat om baby (og det var HAN som tok det opp - kryss i taket! hehe), men vi ble enige om neste sommer, og faktisk er det helt greit for meg. Han var veldig klar på at han ikke prøvde å "lure meg" og ville vi skulle prate seriøst om når vi begge kunne tenke oss. Pratet mye om at vi har lyst å reise en del dette året, og håper også jeg får meg fast jobb (men dette kommer ikke til å være noen betingelse neste år). Føles så godt nå når vi endelig hadde en fin prat om dette og fikk snakket om alt liksom, og at vi er enige. Faktisk snakket han om allerede i februar, men var jeg som hadde lyst til å drøye til sommeren..vi skal antagelig på en vennereise da så jeg har lyst å bare nyte dette året bare oss to før familielivet setter inn Tror jeg kommer til å være mindre her inne nå frem til vi skal prøve, for jeg merker jo at det føles helt greit for meg å vente, men det er vanskeligere hvis jeg er her og hele tiden leser om babyer og alt rundt det, hehe. Ønsker alle jeg har snakket med her inne masse lykke til, og kanskje vi ses senere igjen! Klemklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå