Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Gutten her begynner i bhg i august,blir 1 år samme mnd. hvordan passer deres rutiner inn med barnehagen`s rutiner? tenker på mat og soving. vet at de sover etter lunsj der vi skal begynne..men gutten vår gjør ikke det nå,han sover før... skal jeg liksom begynne å gjøre om på det? han våkner i 8 tida og får da grøt og litt nan. sover litt i 10 tiden,før lunsj i 11-12 tida...begynt å gi han litt brød nå. og hvordan blir det med middag? skal han spise det i bhg?hehe...*lurer veldig på detta * da får han jo ikke spist middag med oss... Mye man skal lurer på gitt
Gjest Kira06 Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Vi har også barnehagestart i august, og det blir spennende! Mamma har jobbet i barnehage i nesten 40 år, og hun sier at disse små kommer utrolig fort inn i rutinene i barnehagen. Uanett hvilke rutiner de har hatt hjemme. Så akkurat det har jeg ikke tenkt å stresse med (det er jo hundre andre ting å stresse med..*s*) De fleste lager middag når de er ferdige på jobb, og har hentet barna i barnehagen. Så tviler på at det er mange barnehager som tilbyr middag, ihvertfall varm mat. I den barnehagen vi begynner serverer de tre måltider; frokost, lunsj og ettermiddagsmat (rundt kl 15). Så da blir det middag hjemme med oss når vi kommer hjem.
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 hva spiser de som ettermiddagsmat da? trodde man skulle sende med middagsglass jeg da...men da blir det jo liksom 2 middager..hehe...en i bhg og en hjemme. det blir fryktelig spennende altså!!!! og det er nok sant som du sier at de tilpasser seg fort..så det ordner seg nok:) bekymrer meg kanskje for mye;) hehe...
Gjest eelis+kian Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Småen begynner i august han og, 10 mnd da. Jeg gruer meg som føkk! Er dødsredd for hvordan det skal gå, lille babyen min uten mammaen sin så lenge. Jeg blir helt på gråten av tanken og skulle ønske jeg aldri var ferdig med mammapermisjonen. Tiden har gått ALT for fort! Åååhh, jeg blir helt syk om hjertet her :-( Jeg lurer egentlig mest på hva de egentlig trenger i barnehagen, jeg. Hva skal man sende med dem?
vaffeljernet <3 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 hei. jeg har en jente som begynte i barnehagen i fjor når hun bare var 9mnd. og har nå hele det første året endret mye på sove og spise mønsteret i tillegg til at hun har jo utviklet seg masse språk og motorisk osv. i barnehagen vår har de heletiden vært opptatt av at det er barnets behov som er det viktige hos disse som er små når de begynner. at de til ogbegynne med får spise og sove akkurat når det passer. så bruker heller de ansatte lang tid på å vende barna inn i barnehagens rutiner i takt med barnets egen utvikling. det har gått kjempebra :-) tror nok det er vi foreldre som tenker oss grønne på dette her. mens barba veldig lett tilpasser seg og de ansatte i barnehagen har masse erfaring med dette :-)
vaffeljernet <3 Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 når det gjelder utstyr og mat osv, sånne ting vi stresser med å tenke på, så får du masse info fra barnehagen. barnet ditt vil han en tilknyttningsperson -en som skal ta seg ekstra av ditt barn og bruke tiden godt på å bli kjent med ditt barn- og du og det mennesket skal helt sikkert ha noen foreldresamtaler + at dere kan snakke sammen om hvordan det går, når du henter og leverer, hva barnet ditt spiser, ikke spiser osv. Dette kommer til å gå kjempebra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå