fiore Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Vi har Britax bilsete, har i det siste hatt problem med lille gutten som "henger" med hodet når vi er ute å kjører. Han er spent fast ordentlig men trekker seg fremover når han er våken. (er 5mån) Er redd for at det skal skje noe galt med nakken hans hvis jeg for eks. må bremse hardt. Noen som har opplevd det samme med denne bilstolen? Skal jo være en av de som er "best i test"... hmmm...
Nikki 75 Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Britax Römer? Vår lille sitter som en potetsekk i den, har gjort det siden han var nyfødt. Det har blitt litt bedre nå når han holder hodet selv, men når han sovner ser det helt fryktelig ut...
Moden fersking Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Har lurt på det samme selv. Vår gutt henger også med hodet når han sover i sin Britax Römer. Mener han ikke hang med hodet de første tre månedene. Vi har skjøvet opp hodestøtten etter hvert som han har vokst, og han sover som en stein, så jeg tenker at han ikke har vondt av det. Men det ser jo ganske kjipt ut, ja...
guggu Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 jeg hadde en emaljunga, men den ble byttet ut med en britax pga kunne ikke skaffe base til emaljunga og britax var den eneste som gikk på enaljunga- vognunderstellet. Jeg hadde den i bilen i går første gang og frøkna tippet helt fram med hodet. Jeg trodde det var feil vinkel på basen men når flere sliter så må jeg vel revurdere det. kan man ta av hodestøtta? Frøkna er 4,5 mnd og jeg synes hun sitter temmelig sammensunket. Skal ennå prøve å bygge opp basen så stolen ikke tipper så framover. Når vokser de fra stolen forresten? jeg synes den ser liten ut....
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Er du sikker på at ikke dette er pga gutten forsøker å sette seg opp? Veslejenta her på snart 3 mnd kjemper mot selene hver gang vi kjører bil pga hun prøver å sette seg opp i sittende stilling. Dette resulterer i at hun blir sittende med hengende hode. Er ikke bestandig hun løfter opp hodet sitt til en bedre stilling igjen før hun sovner :-)
Julelita Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Merket det samme på snuppa vår i den alderen, det var ikke noe problem da hun var mindre. Mannen min ordnet det ved at han la et pledd under basen innerst ved setet slik at basen og da også stolen får en litt annen vinkel. Nå faller ikke hodet slik framover igjen. Dette problemet var forresten verst for oss i den ene bilen hvor baksetet er mer skrått (lavere inn mot seteryggen).
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Vi hadde akkurat samme problemet med vår Britax-Römer. Vi gikk til forhandleren vi kjøpte av, og han foreslo å legge en telfonkatalog under basen. Vi gjorde som en over her, la et pledd under basen innerst mot seteryggen slik at stolen fikk en annen vinkel. Vi har også bakseter som er veldig skrå nedover mot ryggen. Men etter vi la pleddet under har det ikke vært noe problem. Noen over her foreslår at problemet kan være at hun strekker seg for å komme lenger opp. Det var ikke det som var problemet for oss. Det var da hun sovnet at hodet hang fremover.
fiore Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2010 Takk for mange tips! Skal testes ut! Vårt bilsete bak er nok ganske skrått nedover mot ryggen... gutten prøver å reise opp også, vil "sitte" og er stark i nakken.. men synes allerede at han sitter altfor rett i ryggen.. nei, blir nok til å bytte til en annen model hvis ikke tipsene hjelper. Jeg tørr knappt kjøre mere sån som det er nå! (
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 har samme problem her... men har acta graco sete. Kjøpt nakke pute til minste på 6 mnd nå.. blitt bedre nå. Setter det på før vi reiser..
fiore Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2010 Blev litt bedre når vi la et pledd under basen, så takk for tipset! ;o)
storebror og junibaby=) Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Dere må ikke finne på å legge ting som pledd,bøker,planker etc.under stolene.Dette kan være livsfarlig.Stolene er ikke testet med dette og man vet ikke hvordan det da vil oppføre seg under en kollisjon.
storebror og junibaby=) Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/bygge-opp-under-barnesetet.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå