Gå til innhold

CB som viser antall uker på vei???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor pålitelig er disse ukene som kommer opp på CB testen?? Jeg fikk gravid +3, og da betyr det jo at jeg er i uke 5+.. Men.. Det kan jo ikke stemme.. Når jeg regner 5 uker tilbake fra positiv 3+ test, så havner jeg i den uka jeg hadde menstruasjon.. Hmm.. I såfall er jeg nå lenger på vei enn først antatt.. Regner jeg ut fra sist menstruasjons første dag, så er jeg ikke så langt på vei... Noen erfaringer rundt dette eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den testen viser barnets uker, ikke din. Det at den viser 3+ betyr bare at du er enten rett rundt 3 uker (+/- en dag eller noe) eller forbi 3 uker.

Når du regner deg tilbake så havner du i den uken du hadde mens, og det stemmer. Du vil nødvendigvis ikke havne på akkurat den datoen. Testen kommer jo også an på om du hadde EL tidlig eller sent, for det avgjør jo når du faktisk ble gravid. Så 100% nøyaktig kan den ikke være, men den gir et ca uketall for hvor langt du er på vei.

Men forhold deg til første dag i siste mens inntil du kommer på ordinær UL, for det er det legen din vil gjøre også.

Skrevet

Testen forteller ca hvor gammelt barnet er, altså påstår testen at unnfangelsen skjedde for 3+ uker siden, og da kan du plusse på 2 uker til, så er det hvor langt du er på vei, altså 5+ på vei..

Testen avgir ukesvar utfra mengden HCG du har i urinen, så hvis dette ikke stemmer iflg dine beregninger så kan det være at kroppen din produserer veldig mye hcg, du har hatt en veldig tidlig EL og blitt befruktet tidligere enn du antok, eller det kan være tvillinger ;)

Skrevet

Forøvrig er den testen ca 92% sikker om man har tatt testen på morgenurin..

Skrevet

Åhh.. Guud.. Flere som har tippet at dette er tvillinger.. Pga veldig kvalm fra før forventet menstruasjon, stor mage allerede (uke 6+5 i følge mine og menstruasjons beregning) og fordi det er mye tvillinger i vår familie og slekt.. Hjelp... Men takk for svar.. Er jo bare å vente å se på UL.. Skal på første UL 22.Juni.. Synes det er en evighet til, men går sikkert fort ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...