#lela# Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Nettopp begynt med grøt, hatt tilvenning en ukes tid nå, og tenkte å beynne å legge grøtmåltiden til kvelden. Foreløpig fullammes hun egentlig, men fikk en halv porsjon grøt til kveld i dag. Lurte bare plutselig på om jeg skulle gitt grøten før bading i stedet for etterpå... Ammer jo ved sengen hennes rett før hun legger seg også... Hva gjør dere? Og gir dere vann som drikke til grøten?Jeg gav det i dag, og hun drakk og drakk..;-)
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 gutten vår(9mnd) bader/tar kveldstell før grøten...men han pleier å være oppe litt til etter han har spist,så da skifter jeg alltid en bleie på han og smører føtter og ansikt:) da koser han seg så så sier vi ; nå skal adrian kose senga si og tusler inn på rommet. hvis ikke han får den tida på stellebordet rett før han skal legge seg er han faktisk mye mer urolig før han sovner.. nå har jeg aldri ammet,pga lite melk. men han fikk flaske på senga før. da var han ferdig skifta og rett i seng. han får nan til grøten,men ikke mye (60 ml ca). han drikker vann og når jeg tilbyr han det. så han drikker litt vann innimellom grøten,og koser seg med flaska si på fanget etterpå
Gjest eelis+kian Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Han får grøt før kveldsstellet, hvis ikke må jeg ta det to ganger. Det blir jo så mye gris når de spiser! Han får pupp på sengekanten :-)
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Lilleprinsen vår får grøt og vann etter han har bada. Ikke noe problem med gris og søl når vi bruker ei stor plastikksmekke utenpå pysjen! Etter grøt er det pupp også er det rett i seng og han sovner stort sett med en gang:-) Han er 6,5 mnd, og har holdt på slik siden han var litt over 4 mnd.
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Her er det i allefall ingen vits i å bade før grøten. Hun griser så mye at det er helt utrolig. Putter fingrene i munnen når den er full i grøt og kliner det utover hele ansiktet. Og når hun ikke vil ha mer, så spytter hun. Både hun og pysjen er tilgriset av grøt. Selvsagt er det ikke sånn hver gang, men når det er tenner på gang, så er det nesten enda verre. Så vi tar alltid stellet etter grøten. Melk får hun rett før hun skal sove, hvis hun vil ha. Hun er som oftest så utslitt etter å ha vært så aktiv hele dagen, at hun sovner ganske raskt selv om det virker som at stellet (og da spesielt bading) gir henne ny energi.
Overraskelsen Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Vi steller og pysjer først, og så grøt. Det er fordi han har en tendens til å bli veldig sinna under bleieskift etc, og det synes vi ikke er noen hyggelig måte å avslutte dagen på. Spesielt blir han rasende når han blir tatt ut av badebalja/dusjen - han eeelsker å bade! Etter grøt er det tannpuss, og så leser vi litt i en bok og så pupp på sengekanten.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Vi bader helst først. Hvis ikke hender det som oftest at han gulper i vannet. Han er snart 7 måneder, så håper den gulpinga snart går over. Ikke koselig å bade i sitt eget gulp, og tungvint å skifte vann midt under badinga. Så avslutter vi med en ansiktsvask og tannpuss før vi finner senga. her er det ingen flaske på senga, får all maten på stua rett før han legger seg.
Gjest Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 jenta mi får grøt i 17 tiden, så bader hun i seks tiden, så er det kosetid med sang frem til 19 da er det flaske i studen og så er det rett i seng. hun er så trøtt på kveldstid at å gi henne grøt etter 17 resulterer bare i hyl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå