Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått bekreftet at jeg må ha keisersnitt og det om under ei uke. Hører at man må bli på sykehuset 3 dager etter vanlig fødsel. Stemmer dette for keisersnitt også eller er det lengre? Og får jeg ha barnet hos meg med en gang etterpå eller sendes far og barn vekk mens jeg må ligge og kjede meg i timesvis? (i en artikkel på babyverden står det "minst fem timer" men ei venninne sier at det er feil..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141959322-ks-p%C3%A5-a-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde keisersnitt på a-hus for to uker siden.

Jeg hadde snitt på torsdag og dro hjem på lørdag. Var i fin form og hadde lite smerter (klarte meg med et par paracet hver sjette time og uten smertestillende fra søndagen). Vanlig liggetid ved vaginal fødsel er vel to-tre dager og en dag eller to lenger ved keisersnitt. Lengden på sykhusoppholdet avhenger jo av morens form, amming, barnets form, gulsott osv. Kom deg opp og ut av senga så fort som mulig, da kommer du deg raskere.

Var ikke noe problem å reise hjem da jeg gjorde det. Fikk time på barselpoliklinikken tirsdagen etter for føllingsblodprøve, veiing og gulsottest.

Når barnet ble tatt ut fikk jeg se han med en gang, så ble han stelt litt og pakket godt inn. Fikk ha han litt på brystet mens jeg ble sydd - fem minutter kanskje. Så ble han tatt med til barsel og var der sammen med far til jeg var ferdig sydd og flyttet til post-operativ. Der ble jeg spurt om når jeg vill at babyen skulle komme til meg - så du bestemmer selv når du vil / orker å få barnet til deg. Far og babyen kom sammen med en barnepleier fra barsel. Han ble lagt i min seng og lå der til rett før jeg skulle stelles og ordnes før flytting til barsel. Jeg var på post-operativ i tre timer.

Du blir flyttet til barsel når spinalbedøvelsen er ute og du kan bevege beina og knipe rompa.....;)

Lykke til med det forestående!

• 2 uker senere...

Jeg tok KS på Ahus for 14 dager siden... Jeg lå 4 dager, var super fornøyd med barsel, fikk enerom også :)

Jeg fikk babyen hos meg med en gang de tok henne ut, det var kjempe rørende.. Så tok de henne ut i et par min for å kle på henne. Da JM kom tilbake med henne fikk jeg henne på brystet, holdt henne selv med den ene armen. Der fikk hun ligge til jeg var ferdig. Så gikk pappa'n og babyen ned til barsel mens jeg ble trillet inn på oppvåkningen.

Der ringte de etter de, også kom de til meg :)

Så jeg føler jeg fikk ha snuppa hos meg mye, gikk ikke glipp av noe.

Dette hadde jeg et sterkt ønske om, og sa ifra flere ganger til JM som skulle være med på KS'et at jeg ønsket å ha henne hos meg så mye som mulig.

Så husk å si ifra hva du ønsker :)

Lykke til... KS er en fantastisk opplevelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...