Gå til innhold

Dere som har giftet dere... Hvor lang tid trenger man mellom vielse og middag, og fra middag til kaffe/kake..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vielsen er kl.13:00. Når passer det da å ha middag og kaffe/kaker? Tenker da på hvor lang tid det går med etter vielsen, til fotografeing og slikt, pluss tiden middagen tar, før kaffegjestene kommer....... :)

Thanx! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vielse 13

Fotografering på kirketrappen ferdig ca 14

Fotografering i studio eller ute et annet sted 1 1 /2 t + kjøring til og fra (ca 30 min totalt)

Dere kommer til lokalet ca 16 og da trenger dere i hvertfall 30 min til mingling, flere bilder og titting på gavebord

Middag f.eks 16.30 eller 17

3 timer til spising av middag + taler + pauser (do, røyking osv)

Gjester til kaffe/fest kan da inviteres til kl 20.00

Nokså stramt tidsskjema, men det pleier det å bli på slike dager ;-)

Skrevet

Vi hadde vielsen kl.13 og middagen kl.17 mener jeg å huske :)

Da fikk vi tatt bilder etter vielsen i fred og ro, mens gjestene minglet ;)

Skrevet

Ok. Var noe sånn jeg hadde i planene ja... :)

Tusen takk jenter! :)

Skrevet

Skal dere ha fotograf til å ta bildene, så anbefaler jeg absolutt å gjøre dette dagen etter. Vi gjorde det og alt skjedde da i ro og mak. Ikke noe stress for noen - annet enn at vi selvsagt måtte trekke i finstasen en gang til...

I den forbindelse er det passende med ca 1 time fra vielsen til middagen.

Du må regne med at middag ++ tar minst 4 timer

Skrevet

VI hadde vielse kl. 13 og middag kl. 17:00!

Og i "pausen" før middagen, var det satt opp båt-tur for alle gjestene, samt dekket opp med champagne og canapeer i hagen for alle gjestene.

Vi hadde også tid til litt mingling før alle ble ønsket velkommen til bords.

Vi droppet desserten, og hadde kaker og dessert samtidig - i en dessert buffè ute i hagen igjen. rett og slett for at det ble mange nok timer ved matbordet likevel, og mange taler og mye mat. Vi hadde 6 retter ved bordet i tillegg til canapeer. Samt at dessertbuffet.

Annonse

Skrevet

Vi hadde vielse kl. 13.30 og middag kl. 17. Hadde fotografering etter vielsen, hvor vi måtte kjøre et stykke og gå litt rundt. Etter fotograferingen hadde vi enda godt med tid.

Anbefaler noe servering med kaffe/ evnt champangne og noe enkelt å spise, blir lenge for gjestene å gå uten mat, da de fleste drar direkte til festlokalet etter vielsen. Vi hadde ikke annen servering enn kaffe, og fikk noen små hint om det..

Middagen tar nok mellom 3 og 4 timer, hvis man regner med en del taler og noen sanger + pause mellom hovedrett og dessert.

Jeg ville invitert kaffegjester til kl. 20, hvis jeg skulle hatt det ( vi ba alle til både middag og kaffe, da vi var rundt 50 gjester ).

Skrevet

Vi hadde kirke klokken 13 og middag kl 16, kaffe 19 , men nå lå kirka-lokalet og fotograf i en omkrets av 500 meter så det gikk helt fint:)

Fotograf må du ta sammen dagen, det er vel ingen som orker bruker dobbelt med penger på frisør, sminke, brudebukett(?) osv.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...