Gå til innhold

Bidronninggele og Wildyam??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare meg hva dette er , hva det brukes mot og hvordan det brukes?

Har prøvd å lese litt rundt om på nettet, men har ikke helt forstått det... Noen med erfaringer? Både gode og evt. dårlige? Pris og hvor jeg kan få kjøpt det?

Vurderer å prøve det etterhvert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidronninggele skal hjelpe på eggløsning (funket brillefint for meg å starte syklusen igjen, etter 16 mdr uten eggløsning etter p-pilleslutt!) Om en har eggløsning fra før, så kan den hjelpe til på kvalitet og modning av egget opp mot el.

Wildyam er for å styrke progesteronen og hjelpe til med lutealfasen. (hvis jeg har forstått det rett..har ikke prøvd det selv.)

Skrevet

Tusen takk for svar :)) Kan jeg spørre hvordan du fant ut at du ikke hadde EL på 16 mnd? Testet du etter EL og var testene negative da eller?

Jeg tester etter EL og jeg får stort sett positiv EL test 14-15 dager før TR og har sykluser på 29-34 dager, men har lest at dette ikke er noen garanti for at et egg faktisk "slipper". Siden det ennå er en stund til jeg eventuelt kan gå til legen for prøver/utredning så tenke jeg å prøve dette. Innbiller meg at kroppen min ikke er blitt helt stabil igjen etter 8-9 år på p-piller. Har "bare" prøvd i 7 måneder, men tenker at det ikke kan skade å prøve å få inn litt mere effektivitet på denne prøvingen :P

Skrevet

Hei. Jeg bestilte mine på urtesenteret.no på mandags kveld. I dag låg de i postkassa og venta! Er veldig spent på dette prosjektet. Noen som vet om man skal ta det som står på glasset eller om man skal ta flere?

Skrevet

Jeg hadde svær uregelmessige og lange sykluser. Så jeg begynte å ta temperaturen hver morgen, og da fikk jeg det bekreftet at jeg ikke hadde el. (tempen stiger et hakk når egget har sluppet)

Prøvde også el-tester et par ganger, men det føltes ut som penger kasta utav vinduet! Hehe..

Så lenge syklusen er under 35 dager, så har en som oftes eggløsning. Det er ikke for mye at den variérer med 5 dager :) Tror det er 4 dager ± gj.snittet, som er "max", hvis du skjønner. Så da er du innenfor den grensen!

Temping er stort sett en ganske god måte å følge syklusen på. En får nemlig ikke sånne typiske temperaturforandringer, dersom en ikke har el. Er vel omtrent like...eh..reliable (kommer ikke på det norske ordet!! Hehe), som blodprøve hos lege. Så ta en titt på http://pernille.info og hvis du er litt stø på engelsken, http://www.fertilityfriend.com

Håper du ble litt klokere :)

Skrevet

Hei Night 78 - 9. pp :) Spennende! Har faktisk litt tro på dette jeg. Var nettopp inne på den nettsiden du kjøpte fra, men ser det er flere typer. Hvilken kjøpte du? Er det forskjell på produktene eller er det bare forpakningen? Tvi tvi for at spiren sitter hos deg snart :))

Skrevet

Takk for tipsene! Har vurdert å begynne å tempe jeg også, men er en ting jeg lurer på... Jeg jobber i turnus og det er sjeldent jeg står opp til samme tid. Har dette noe betydning for tempingen? Bør jeg stå opp til samme tid hver dag å måle?

Uff ble mye mas på deg nå Drømme stress-less :P Men takk for tilbakemeldingene :))

Skrevet

Da har jeg bestilt bidronninggele og wildyam fra urtesenteret samt temp. med to desimaler :) Vurderer å begynne med dette neste pp, spennende :))

Lurer på en ting.. Noen som vet om det er noen bivirkninger av å gå på dette? Noen med dårlige erfaringer??

Skrevet

Lurer jeg også på... kjøpte forresten den royal gelly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...