beggeto Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 eller er det veldig rart å ta på smekke på en på 2 1/2? Vår bruker det fortsatt ved enktelte typer mat (f.eks grøt), først og fremst fordi hun selv ønsker det.
Slæsh84 Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Jeg bruker smikke på min 2åring..Men det kommer helt an på barnet mener jeg da. Mi jente søler og søler,putter alt i munnen enda av sand ol også. Mens min tantunge er så ren og fin selv etter sjokolade ol hun spiser på.. (hun er 3mnd eldre enn mi jente) Så for meg er det naturlig at min jente bruker smikke pga så mye søl.. Hvis ikke må vi skifte klær hele tiden, å det er jo ikke bra med tanke på verken miljø osv heller.. Så jeg syns du nesten må avgjøre det litt selv,iforh. til hvordan ditt barn er..
TinaP Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Min gutt er 2,5 år og av og til bruker vi smekke. Er det "rennende" mat som grøt, gryteretter, supper, is, så er jeg raskt fremme med smekken. Men det hender jeg glemmer det ut og "oisan" der var det for sent.
lille sprelle Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Snuppa på 2 sier i fra om vi glemmer smekke og hun er flink til å spise selv. Til middag er det ofte et must. Hun blir lei seg om hun søler - og suppe er f.eks. ikke så lett. Har tenkt til å bruke smekke så lenge hun vil og hun fremdeles søler litt når hun spiser...
*smula* Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Pjokken er snart 3 år og vi bruker fortsatt smekke til middag, yoghurt, grøt, is o.l. Synes det er greit å slippe å måtte vaske klærne, når man har smekke i hus. Vi har en smekke med lomme, den er fin til f.eks oppsamling av ris
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Lillebror blir 3 år i august og bruker fortsatt smikke. Jeg prøver å huske å ta med en smikke når vi skal bort fordi han griser sånn. Han tørker seg også på smikken, og da på klærne om han ikke har smikke. Selv om han ved hvert måltid har en egen klut =/
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 min bruker fortsatt ofte smekke. Hvis hun spiser noe som jeg vet at lager flekker som er vanskelige å få av tar jeg alltid på smekke (tomatsaus, tandoori, gulrot, vannmelon f.eks). Jeg bruker også smekke på henne dersom hun har på seg noe ekstra fint som jeg har lyst til at skal holde seg pent. Men f.eks når vi spiser middag etter barnehagen gidder jeg ikke å ta på henne smekke. Da er genseren som regel så skitten at den uansett skal til vask. Hun søler mindre enn før, så behovet for smekke avtar. Men samtidig er hun noen ganger skikkelig bøllete og kliner verre enn en 8 mnd baby bare på trass. Jeg ser også at hun søler masse når hun er veldig sliten.
MathildeC Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Vi har nettopp sluttet med smekke fordi hun ønsket å slutte med den, hun var da 2 år og 9 mnd. Men noen ganger forklarer vi at vi ønsker smekke på, og hun godtar det, f.eks hvis hun spiser is eller yoghurt og vi snart skal ut og ikke vil hun skal søle på seg.
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Her har vi ikke brukt smekke på evigheter.. han er ekstremt småspist og ofte må jeg mate ham for at han i det hele tatt gidder å spise, så det blir lite søling.. Men klart noe blir det jo.. og da går det utover klærne.. kunne sikkert brukt smekke oftere. (han er 2 år og 3 mnd)
Sommerfugl78 Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Gutten min på 2 år 9 mnd bruker alltid forkle-smekke med ermer (kjøpt på Princess). Han vil ikke spise før han har fått på forkle. Jeg synes det er en god vane; sparer mye klesvask, og han har omentrent ingen klær med flekker som ikke går bort :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Minsten er snart 3 år og har vel ikke brukt smekke på halvannet år. Han har aldri vært noe glad i å bruke det, og har heller aldri sølet så mye selv om han har spist på egenhånd siden han var ca 1 år. Tror de har på han smekke i bhg hvis han skal spise yoghurt, men det er nok mest for at de andre ungene bruker det.
Noah 08. Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Vi bruker alltid smekke,2 år og 2 mnd. griser fortsatt mye når han spiser så kommer til å bruke det ei stund enda. Slipper vi så masse skift pr. dag
BlåBlå Skrevet 17. juni 2010 #13 Skrevet 17. juni 2010 Gutten vår er 2,5 år - og har nektet å ha på seg smekke fra han var ca 1,5.
trebarnsmamma84 Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Min 2 åring bruker smekke når han eter supper,graut osv.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå