Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyjenta mi har akkurat blitt 6 mnd, og hun elsker alt som blir puttet inn i munnen hennes. I kveld tygde hun fornøyd på en liten brødbit da jeg ga henne d bare for å se om hun likte det også. Men jeg har d litt sånn i bakhodet at dem ikke skal ha det før de er 8-9mnd? Stemmer det, eller kan jeg bare begynne å gi henne litt brødskive (feks bytte ut det ene grøtmåltidet med det)? Kan hun få hvasomhelst av pålegg (utenom honning) også da i såfall?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

I heftet "Mat for spedbarn" fra Helsedirektoratet står det at man fint kan gi brød ved 6 mnd, men at man bør vente til barnet selv er interessert. Det står ikke noe særlig om pålegg, men jeg tror man kan gi det meste utenom honning ja. Det er fint å begynne med leverpostei - og småen her elsker det! :-)

Skrevet

Jeg har gitt sønnen min brødskive fra han var 6 måneder, er nå snart 7 måneder. Det har gått så fint. Begynte med å gi han ei kvart skive til lunsj, nå er det nesten ei halv ei. Tar av skårpene, så da blir ikke skiva så stor, og jeg skjærer den tynn.

Skrevet

Takk for svar! Da gleder jeg meg til å gi henne ordentlig skive med leverpostei til henne i morgen! :-) D blir vel enda mer grisete det kan jeg tenke meg! :-S hehehe..

Skrevet

hva slags brød gir dere? Uten gluten? Uten korn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...