Hellobaby Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Babyjenta mi har akkurat blitt 6 mnd, og hun elsker alt som blir puttet inn i munnen hennes. I kveld tygde hun fornøyd på en liten brødbit da jeg ga henne d bare for å se om hun likte det også. Men jeg har d litt sånn i bakhodet at dem ikke skal ha det før de er 8-9mnd? Stemmer det, eller kan jeg bare begynne å gi henne litt brødskive (feks bytte ut det ene grøtmåltidet med det)? Kan hun få hvasomhelst av pålegg (utenom honning) også da i såfall?
Gjest eelis+kian Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 I heftet "Mat for spedbarn" fra Helsedirektoratet står det at man fint kan gi brød ved 6 mnd, men at man bør vente til barnet selv er interessert. Det står ikke noe særlig om pålegg, men jeg tror man kan gi det meste utenom honning ja. Det er fint å begynne med leverpostei - og småen her elsker det! :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har gitt sønnen min brødskive fra han var 6 måneder, er nå snart 7 måneder. Det har gått så fint. Begynte med å gi han ei kvart skive til lunsj, nå er det nesten ei halv ei. Tar av skårpene, så da blir ikke skiva så stor, og jeg skjærer den tynn.
Hellobaby Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Takk for svar! Da gleder jeg meg til å gi henne ordentlig skive med leverpostei til henne i morgen! :-) D blir vel enda mer grisete det kan jeg tenke meg! :-S hehehe..
supersalg Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 hva slags brød gir dere? Uten gluten? Uten korn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå