Gå til innhold

God vogn til desembarbaby og mor med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Dette har jeg spurt om før her inne, og fikk da masse anbefalinger til Mountain Buggy. Hadde forsåvidt bestemt meg for den, men da jeg og mannen var på BabyShop for å kikke satt han foten ned... For en liten bag! Jeg hadde jo hørt at den var liten - men trodde ikke den var såååå liten....

Så nå trenger jeg litt mere hjelp til en vogn som er god for både vinterbaby og mor med bekkenløsning.

Fortsetter under...

Jo den ser liten ut, men mål den oppimot en bag til en kombi vogn! Ikke stor forskjell, 1 -2 cm. Jeg hadde den til jenta mi født i januar, brukte bagen til juli. Brkute den med skinnpose eller dun pose i på det kaldeste. Gikk over til skinn og dyne når våren kom. Den er lav, men faktisk ikke spes liten i forhold til mange andre vogner. Men i forhold til de store duo vognene til Simo og Emmaljunga er den liten, men de fleste bytter over til sportsdelen når barnet er ca 6 mnd. Jeg ser frem til å ta frem min til nr 3 kommer i januar!

Lykke til med vogn handel!

Emmaljunga city cross! Den er jo bare 10-11 kg med citybag på.. må jo være yppelig for deg :) og bagen er vel bare 4 cm mindre enn de store bagene på duo vognene til Emmaljunga.

Har selv bestilt en city cross nå, som sportsvogn.. og gleder meg sånn!!

Men hvis du hadde som kriterie at det skulle være tre hjul spørs det da.. evt se på emmaljunga cangaroo med citybag (samme bag som city cross).. disse bagene er i hvert fall større enn mountain buggy sin bag..

TFK joggster twist har også en stor og romslig bag da.. liker bagen jeg, men ikke sportsvogna :/ bagen er like lang som simo's kombibag =)

Jeg har faktisk undersøkt mountain buggy bagen kontra city cross...Og det er kun 1 cm som skiller bagene i lengden.... MB er 74 cm og city bagen 75. så det er så og si ingen forskjell!

MB ser mindre og nettere ut, men er altså ikke så liten som mange skal ha det til...

Hiver meg på denne tråden jeg!

Bærer på en liten januar/februar spire, og skal kjøpe MB:) Gleder meg som en liten unge:)

Håper bare den forbedrede 2010 modellen er kommet til da:)

Det finnes ikke bedre vogn å trille uansett føre:)

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har ikke noe kriterie om at det skal være 3 hjul, vil bare ha noe som er greit å trille med bekkenløsning (hvis det fins...) og noe som er greit for lille bebisen i magen :-)

Til førstemann lånte vi en utgammel simo dypvogn med sånne 3-hjuls sykkel-hjul - og den var et mareritt å trille ihvertfall. Var såvidt jeg kom meg til helsestasjonen innimellom på de værste dagene (2,5 km å gå)

Annonse

Jeg har desemberbaby og city crossen. Hadde bekkenløsning og prolaps i ryggen på slutten av svangerskapet og har det enda. JEg synter city crossen er kjempe lett å trille. Hadde citybaggen med voksiurban oppi. Kjempe god vogn.

Jeg vil absoultt anbefale 4 hjul for stabiliteten.

Har en E. city cross nå og er kjempe fornøyd. Hadde den ikke som baby vogn, så det veit jeg ingenting om. Men den er lett å trille, enkel å håndtere inn og ut av bil etc. Mange gode løsninger for f.eks. myggnetting, god fotpose etc.

Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe noe skikkelig bæretøy i tillegg. En der du får vekt ned på hoftene. Spesielt her, vi bor midt i en lang bratt bakke. Den er et mareritt med vogn (vogn er 11kg + unge på 15, det kjennes det!), men helt greit med ungen mage/rygg. Men ungen TETT inntil kroppen greier du å bruke kroppen din funksjonelt, slik at du avlaster bekkenet mer enn om du skal dytte på en vogn. Bare pass på å bruk brodder på vinter!!!!

Mountain buggy er ikke noe mindre ustabil enn en 4 hjuling. har hatt både simo og Mb, og mb har aldri tippet eller noe slikt.

Jeg solgte min MB etter dattern min til en dame som hadde født, og sleit veldig med bekkenløsning etter fødselen også. Hun hadde en 4 hjuling så ble alt for tungt med bekkenet.

4 hjul så absolutt med tanke på dyp snø etc. Jeg hadde en Simo duo, og bag der er kjempestor! Den brukte vi til han ville sitte mer opp selv. Helt suveren. Skal ha den til neste som kommer i august!

Angående sammenligning av MB-bagen og Citybagen. Det er greit at det er lite som skiller baglengden, men det er STOR forskjell i hvor dyp og lun bagene er. MB-bagen er veldig lite dyp, og kalesjen er veldig lite lun i forhold til Citybagen, som er mer enn nok dyp og har lun og god kalesje.

Annonse

3 hjul med luftdekk er mye bedre på snø enn vogner med 4 hjul, bare så det er sagt ;) Og man får stabile 3 hjulinger, samt ustabile 4-hjulinger. Alt kommer an på modell.

City cross er lett å manøvrere og en meget god vogn. Men ikke så god i veldig dyp, tung og våt snø. På normal snømengde er den flott (duger fint til Østlandsvintere).

Har du vurdert Bugaboo cameleon?

Vel, med bekkenløsning synes jeg det er helt håpløst med 4hjulinger, i tilfelle må du gå for en vogn som har to små hjul frem som kan være løse. F.eks emmaljunga nitro city, den er lett også. Men vet ikke om den er kjempegod på vinterføre, i og med at forhjulene er litt små?!

Jeg har bekkenløsning så det holder:( Kommer kanskje ikke til å kunne trille noe særlig i det hele tatt. Sist hadde vi en teutonia 4 hjuling, aldri mer. Nå har vi kjøpt en brukt quinny speedy, det er en 3 hjuling som er lett. Synes den så veldig bra ut, og gleder meg til å ta den i bruk til høsten:) Selv om det kanskje bare blir pappaen som blir til å bruke den...

Jeg trodde Bugaboo'en var dårlig på vinterføre, så den har vi egentlig ikke vurdert i det hele tatt...

(Jeg har forresten skiftet nick siden jeg startet denne tråden, regnet med at nicket i alle innleggene mine ble endret også, men det ble de visst ikke...)

Den funker fint med de små hjulene på brøyta veier (Bugaboo), og enda bedre med vinterhjulene på, da er den som en vanlig 4 hjuling å regne, dog litt stivere enn f.eks Simo, Emm.. Men du får en lett vogn (kun 9 kg) og stor og lun bag (blant de største på markedet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...