Gå til innhold

Imovane innsovningstabletter 5 mg. Er disse sterke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, blir man helt sløva av dem? Hva med dagen etterpå? Går det greit å stå opp klokken 0600 å dra på jobb liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imovane/Zopiclone er innsovningstabletter, man skal ta dem en halv time før man legger seg. De er ute av systemet etter maks 1-2 timer, så ikke noe problem å stå opp til vanlig tid når man har tatt disse.

De er ikke som sovetabletten Apodorm f.eks.

Skrevet

nei de er ikke sterke... det er minste dose tabeletter, de finnes opp i 25 mg. tror nok ikke du vil merke noe, gå på jobb kl 6 kommer jo ann på når du legger deg... det er ikke sovetab men innsov så halveringstia er ikke så lang. gå inn på felleskatalogen.no og les om de

Skrevet

Veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Noen synes de henger igjen morgenen etter, noen ikke. Det kan hende at en halv tbl er nok, hvis du ikke er vant med det.

Skrevet

MY GOD så mye gale svar her....

Du som sier de er ute av systemet etter 1-2 timer tar feil, makskonsentrasjon av legemiddelet er på TOPP etter 1 til to timer..

Halveringstiden er på 4-6 timer, dvs. at HALVPARTEN av legemiddelet er ute av kroppen etter 4-6 timer...

Høyeste dose av imovane er 7,5 mg og ikke 25 mg som noen sa her...

Gå heller inn på felleskatalogen. no og les opplysningeer i stdet...

MANGE blir trøtte og føler en hagover etter å ha tatt Imovane, andre merker ikke noe. Ville ikke ha tatt pillene etter kl 22 dersom du skal opp kl 06...

Skrevet

Legen ved siden av meg her er enig med neffi.

Personlig blir jeg hangover av imovane. Kommer meg knapt ut av sengen om jeg må opp tidlige etter å ha tatt imovane.

Anbefaler deg å prøve med en halv første gang.

Skrevet

Jeg har lest på felleskatalogen, men ville bare høre erfaringer fra de som evt har brukt det. Slikt står jo ikke der :-) Men takk for svar, da blir det faktisk så jeg ikke vil prøve de. Er jo et minus at de er vanedannende også.

Skrevet

De gangene jeg har forsøkt Imovane har jeg greid meg på en halv 5 mg, altså 2,5 mg.

Man har en bitter smak i munnen dagen etter og jeg vil faktisk også påstå at jeg føler meg litt deppa dagen derpå.

Allikevel har de vært som en reddende engel i noen situasjoner hvor god søvn har vært påkrevd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...