InsomNina Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 er det bra eller? Mener å ha lest at man ikke skal bli overopphetet på magen, men er det i slutten når man er stor? Jeg er 6+3 idag og kommer nok ikke til å ha særlig mage i sommer. Kan jeg sole meg som normalt?
mastermind Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Tror ikke det er noe problem. Er spesielt i forhold til solarium man blir rådet til å lufte godt, blir en helt annen temperatur i eit lite rom enn vanlig ute sommeren. Jeg er 5+6 og kommer til å ta sommeren som vanlig. Men ver obs på å bruke bra solfaktor. Vi har lettere for å få skjolder og pigmentområder når vi er gravid i solen. Mange jeg kjenner som har store og små flekker rundt om på kroppen og spesielt i ansiktet etter for mye sol mens de var gravid.
Annelina Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 leste en plass at fosteret blir sterkere viss mor soler seg pga. D-vitaminene...
AS3* Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jepp, sol er bra pga D-vitamin. FOR MYE sol er ikke bra pga risiko for hudkreft. Jeg kommer til å leve som normalt i sommer, men kommer ikke til å ta mer solarium enn "nødvendig"...
lotte-liseliten Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Tror ikke det er noe problem for oss i sommer Men jeg har lest at man ikke skal sole kulemagen pga overoppheting, med direkte solstek blir det ganske varmt, men jeg tror dette er mest når barnet er stort, og det er mindre som skiller livmoren og huden vår det er jo tross alt endel lag mellom barnet og huden vår enda, endel spekk her iallefall, så det er jo ganske isolert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå