Romeren Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 ..Som har søkt om foreldrestipend for sommeren? Fikk melding fra dem om at de hadde fått gjeldsbrevet og at pengene ville bli utbetalt tidligst ved semesterstart. Kan det virkelig stemme??
vaffeljernet <3 Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 hei. jeg må innrømme at jeg ikke har kommet så langt som å søke foreldrestipend enda, så må skynde meg å gjjøre det, så jeg vet ikke hvordan det er i år. Men jeg fikk en bebis i fjor og, og fikk foreldrestipend i fjor også, og da ble alle pengene utbetalt i mai eller juni. men da hadde jeg søkt tidlig på vinteren. kan det hende at det har noe og si? at hvis du søker foreldrestipend fra januar så kommer pengene for sommern automatisk, men hvis en søker nærmere sommerferien så kommer det på eget gjeldsbrev og ikke utbetales før høsten? jeg vet ikke jeg altså. men synes det er rart at en skal vente helt til august før en får sommerpengene.
Vimsetrollet Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Hæ? Jeg har fått brev, men kanskje jeg ikke har lest det godt nok. Trodde jeg skulle få pengene på konto så snart jeg har sendt inn svarslippen.
Romeren Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har funnet ut av det, på et vis i alle fall. Både i SMSen og i mailen jeg fikk skriver de at jeg får penger tidligst ved semesterstart, men logger jeg meg inn på min side på lånekassen står det at pengene utbetales i midten av juni. Så de må nok ha skrevet feil i mail/SMS!
Trulle med tulle og spire Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Hei, er student selv. Fødte ei jente nå i slutten av mai, og sendte inn alle papirer med en gang. Men lurer litt på hvor lang tid de bruker på å behandle søknad? Søkte om stipen/lån for flere uker siden, men måtte jo sende etter det G-skjema. Noen som vet når man får penger ca? Har vel egentlig ikke regnet med å få penger før sommern er over kanskje?
vaffeljernet <3 Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 du kan jo trøste deg med at hvis pengene ikke kommer før i august så får du en real sum inn på konto da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå