*septemberbaby* Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Har vært på ul 3 ganger de første 12 ukene av svangerskapet.. 1 gang for å se hvor langt jeg var på vei, 2 gang pga blødning, og 3 gang i uke 12 privat for å se at allt stod bra til... ordinær ul i uke 18... synes dere det er råflott å ta seg en ul til?? kunne kansje tenkt meg en 3d ul, samt fått bekrefta at allt var fortsatt bra med den lille.... Men børr jeg klare og vente til han er født nå?? virker så leeenge til:P Hva er deres erfaringer??+ Har dere vært å hilst på lille i magen etter ordinær ul?
Trultemor til 2 1/2 Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Jeg synes helt klart du kan gå å ta deg en ultralyd, om det er det du vil og virkelig drømmer om. Skjønner deg velidg godt, selv har jeg også være på ul 3 ganger de første 12 ukene, og jeg kommer uten tvil til å gå none ganger til....ellers som du sier er det veldig lenge å vente. Og det er jo et lite høydepunkt å se den lille sprelle rundt inni der;) Kos deg du... Klem
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Syns jeg du skal :-) Har hatt følgende UL jeg : 1 - uke 4 2 - uke 5 3 - uke 7 4 - uke 12+3 5 - uke 17+3 (ord.ul) 6 - uke 25 (sjekk av morkake) 7 - uke 31 ( kontroll av morkake) 8 - uke 33 ( vekstkontroll, -10%) 9 - uke 37 (lite liv)...
*NordNorge* Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Synes d er så merkeli at mange er på såå mange ul... Jeg har vært på 1 og d var den ordinære i uke 18... Men, hadde jeg blitt innkalt eller fått tilbud om en til.... så hadde jeg nok sikkert ikke takka nei
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg måtte da, pga Placenta Previa (morkake som dekker hele åpningen for baby'n).. men den flytta seg ) De er heeeelt utrolige til å følge opp på sykehuset i fredrikstad hvertfall!!
*NordNorge* Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Nr2 i magen...41 du skriver at du var på ul i uke 37 pga lite liv, var alt ok da ??
Puppen og lillemor Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 jeg har vært på 5 ul så langt.. er 22+4 i dag! Hadde 4 ul frem til uke 15 pga mye blødninger.. og så var jeg på den ordinære i uke 20! men har nå egentlig tenkt at det får holde.. med mindre det skulle skje noe (blødning, lite liv osv). Jeg tenker sånn at nå kjenner jeg godt med liv, og får da en daglig pekepinn på at alt står bra til.. og så "sparer" jeg en eventuelt ekstra ul til "krisesituasjon". Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske jeg kunne få ul helst hver uke.. for det er så herligh å se den lille svømme rundt der inne. Men herlig å høre hjertelyd hos lege/jordmor også, for ikke å snakke om kjenne liv..
Miessi Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Det var da bra at jeg ikke er den eneste som har hadd mange UL, og i forhold til de andre her så har jeg egentlig hadd lite Jeg var på UL i uke 7, uke 12 og nu i uke 18 (den ordinære). Skal på en til ordinær UL om 2 uker fordi jordmoren ikke fikk se så mye hun hadde ønsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå